طریقت، نایب رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی و حسن‌زاده، عضو هیأت‌مدیره این سازمان در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری که ریاست شورای‌عالی تأمین اجتماعی را بر عهده دارد

از مدیرعامل تأمین اجتماعی انتقاد کرده و خواستار دستور رئیس‌جمهوری به وی برای تمکین به مصوبات هیأت‌مدیره شدند.

به گزارش فارس، در این نامه که سوم آذر 88 نوشته شده، آمده است: همانگونه که استحضار دارید ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی با نگاه پیشگیری از وقوع «تعارض منافع» به موجب بندهای «ب» و «ج» مدیرعامل را فردی خارج از هیأت‌مدیره و مجری تصمیمات آنها تعیین کرده و در اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که در تاریخ 26 خرداد 87 به تصویب هیات وزیران رسیده و در مورخ 22 آبان 88 ابلاغ شده است با هدف تفکیک سیاستگذاری از اجرا، شرح وظایف آنان را در مواد 13 و 15 تعیین کرده است.

در روزهای پایانی سال 1387، با هدف عبور از شرایط‌گذار اساسنامه قبلی به رویکرد جدید به استناد تبصره ذیل بند «خ» اختیارات بندهای «چ» و «ذ» به مدیرعامل سازمان تفویض گردید، از آنجایی که این تفویض دافع مسئولیت هیأت‌مدیره نبوده و عملکرد چند ماهه ایشان نشان از به هم ریختگی مؤسسات تابعه در عین عدم‌انجام تکالیف اصلاحی در مؤسساتی که نیازمند به اصلاح هستند،  ناهماهنگی، اقدامات غیرکارشناسی، عدم‌مشورت و...

داشت که پس از درخواست‌های مکرر، مراتب سلب اختیارات تفویض در هزار و یکصد و بیست و نهمین جلسه هیأت‌مدیره تصویب و از تاریخ 31 شهریور 88 اختیارات ملغی اعلام شد. موارد تخطی مدیرعامل از مصوبات هیأت‌مدیره طی 2 مرحله به ریاست هیأت‌مدیره منعکس شد.

متأسفانه قانون گریزی نامبرده ادامه پیدا کرد و در اقدامی تعجب‌برانگیز ضمن تشکیل مجمع عمومی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در مورخه 17آبان 88 به‌طور صوری، اقدام به توقف کلیه فعالیت‌های آن کرد و در واقع مؤسسه را منحل کردند.

پرواضح است که انحلال آن و قرار گرفتن زیر مجموعه مدیرعامل به‌عنوان یک اداره کل مصداق عینی تعارض منافع بوده و به جز دوختن لباس کارشناسی برای نقطه نظرات مدیران مشکلی از سازمان تأمین اجتماعی را حل نخواهد کرد.

موضوع انحلال در جلسه مورخ 24 آبان 88 هیأت‌مدیره مطرح و منجر به صدور بند 2 مصوبه هزار و یکصد و چهل و دومین جلسه هیأت‌مدیره شد اما متأسفانه بی‌توجهی ایشان به رعایت قوانین و مقررات ادامه دارد.

در خاتمه به‌منظور جلوگیری از عمیق‌تر شدن بحران و پیشگیری از بروز تنش بیشتر در سازمان، خواهشمند است دستورات لازم را درخصوص تمکین مدیرعامل محترم به مصوبات هیأت‌مدیره و رعایت قوانین صادر فرمایند.

کد خبر 96782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز