چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: دوشنبه‌شب مخاطبان بی‌شمار برنامه عادل فردوسی‌پور، بار دیگر شاهد رویارویی مربیان فوتبال کشورمان بودند؛ نبردی که پر بود از کنایه و تناقض‌گویی.

مشاجره لفظی میان امیر قلعه‌نویی با صمد مرفاوی که پس از باخت مقابل سپاهان سرمربی این تیم را تلویحا به ایجاد تنش‌های درونی در استقلال متهم کرده بود به جایی رسید که دوستان قدیمی تهدید به افشاگری علیه یکدیگر کردند. آنها وعده دادند در برنامه‌ای تلویزیونی در کنار یکدیگر می‌نشینند و ناگفته‌هایی را جهت روشن‌شدن افکار عمومی مطرح خواهند کرد. هرچند که بعید به نظر می‌رسد این مناظره انجام گیرد.

شاید این بار مدیر عامل باشگاه استقلال اجازه پیشروی به مرفاوی را ندهد به‌خصوص اینکه رابطه او و امیر قلعه‌نویی حداقل این روزها شکل خصمانه‌ای ندارد و به قول سرمربی سپاهان چند وعده در روز با یکدیگر تماس تلفنی برقرار می‌کنند. البته دیدگاه دیگری هم وجود دارد؛ اینکه امیر قلعه‌نویی با این اظهارنظر سعی دارد صمد مرفاوی را عصبانی کند.اتفاقی که پیش از رویارویی تیمش با استقلال یک‌بار موفق شد آن را انجام دهد. طنز تلخی است اما اتفاقی که سال‌ها پیش برای ناصر حجازی و دستیارش رخ داد و باعث شد سرمربی آن روزهای استقلال امیر قلعه‌نویی را شاگرد ناخلف خود بداند برای خود قلعه‌نویی تکرار شده است.

امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان که تا چند ماه پیش مرفاوی را در سمت دستیاری خود می‌دید حالا در یک برنامه تلویزیونی دست به افشاگری می‌زند و تاکید می‌کند: «مرفاوی 20 نفر را واسطه کرد تا سال گذشته باز هم در کنار من قرار بگیرد.» قلعه‌نویی و مرفاوی که مدت‌ها اختلاف خود را از رسانه‌ها پنهان می‌کردند حالا در اواسط لیگ‌نهم به شدت علیه یکدیگر موضع‌گیری می‌کنند.

قلعه‌نویی: مرفاوی 20 نفر را فرستاد تا او را به استقلال برگردانم

مرفاوی شعارهای تماشاگران استقلال علیه خودش را مربوط به خط دادن‌های قلعه‌نویی می‌داند و در روزهای اخیر بارها علیه سرمربی سپاهان مصاحبه کرده است. البته اختلاف آنها در برنامه 90 علنی شد و حالا باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم. قلعه‌نویی در ارتباط تلفنی با این برنامه در مورد حاشیه‌های چند روز اخیر خطاب به فردوسی‌پور گفت: «من الان نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم.

بهتر است مرفاوی را به برنامه دعوت کنید و من هم می‌آیم تا از زمانی که در استقلال اهواز کار را شروع کردیم، در مورد خیلی از مسائل صحبت کنیم.» قلعه‌نویی در قسمت جالبی از حرف‌هایش تاکیدکرد: «اگر من بد هستم پس چطور همین آقا زمانی که به استقلال برگشتم و بعد از قهرمانی جام حذفی، 20 نفر را به عنوان واسطه نزد من فرستاد تا او را به استقلال برگردانم.

بهتر است بعضی از مسائل را نگویم و به برنامه 90 بیایم تا خیلی از چیزها مشخص شود. در ضمن من با مرفاوی همکار و دوست هستم ولی باید بگویم که در چند مورد از او دلخوری دارم. ما بازی رفت را باختیم و بعد از بازی به سمت آنها رفتم و برد را به صمد و شاگردانش تبریک گفتم. حالا بازی برگشت را ما بردیم و نمی‌دانم بعضی‌ها دنبال چه چیزی هستند.»

مرفاوی: مثل قلعه‌نویی 60 نفر را دنبال خودم راه نمی‌اندازم

صمد مرفاوی دوشنبه‌شب در حالی مدعی دوستی دیرینه با امیر قلعه‌نویی شد که اظهارات او و سرمربی سپاهان مسائل دیگری را نشان می‌داد. طوری که حتی عادل فردوسی‌پور نیز وادار به واکنش شد و تاکید کرد: «بهتر است بیش از این با افکار عمومی بازی نکنید.

همه از اختلاف شدید شما دو نفر مطلع هستند و لزومی ندارد که مدعی دوستی و صمیمیت شوید.» بعد از صحبت‌های سرمربی سپاهان بود که صمد مرفاوی هم در یک ارتباط تلفنی در مورد حرف‌های قلعه‌نویی صحبت کرد. مرفاوی گفت: «من بعد از بازی با سپاهان به بعضی از مسائل اشاره کردم ولی اسم شخص خاصی را نیاوردم. حالا نمی‌دانم چرا آقای قلعه‌نویی ناراحت شده و این حرف‌ها را می‌زند. او حتما به خودش شک دارد که از صحبت‌های من ناراحت شده است.»

مرفاوی ادامه داد: «من برخلاف بعضی‌ها دنبال واسطه نیستم که به جاهای بالا برسم و مادیات، اخلاق و رفتارم را عوض کند و هیچ واسطه‌ای هم برای کسی نفرستادم. در ضمن همیشه به خدا توکل کرده‌ام و مثل خیلی‌ها نیستم که هر کجا بروم 60 نفر را پشت سر خودم راه بیندازم. من هم حاضرم به برنامه 90 بیایم و در مورد خیلی از مسائل حرف بزنم و هیچ ترسی هم ندارم.» سرمربی تیم استقلال در ادامه گفت: «برخلاف گفته بعضی کارشناسان، استقلال در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به هیچ عنوان در گروه آسانی قرار ندارد.»

صمد مرفاوی همچنین روز گذشته در خصوص قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان ساخت: «برخلاف ادعای برخی دوستان، گروه ما به هیچ عنوان ساده نیست و تمامی تیم های حاضر در این گروه قدرتمند هستند.» وی افزود: «هر سه حریف ما تیم‌های بسیار خوبی هستند اما معتقدم الجزیره از سایر حریفان ما قدرتمندتر است.»

سرمربی استقلال در خصوص جذب بازیکن برای دیدارهای آسیایی این تیم گفت: «هنوز در این خصوص تصمیم جدی نگرفته‌ام و باید در این رابطه با مسئولان باشگاه مشورت کنم.» وی تصریح کرد: «هر چهار نماینده ایران در گروه‌های دشواری قرار دارند و باید برای صعود از گروه‌های خود خیلی تلاش کنیم.» مرفاوی اظهار داشت: «یک‌سری از کارهای مقدماتی را برای باشگاه‌های آسیا انجام داده‌ایم اما برنامه‌ریزی دقیق‌تر در روزهای آینده انجام خواهد شد.»

ملاقات هیات‌مدیره استقلال با سعیدلو

به دنبال نتایج اخیر استقلال، علی سعیدلو جهت بررسی مشکلات این تیم با مدیرعامل و هیات‌مدیره این باشگاه دیدار کرد. رئیس سازمان تربیت‌بدنی از مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره استقلال خواست طرح خصوصی‌سازی این باشگاه را ظرف یک هفته به سازمان تربیت بدنی ارائه کنند.

در این دیدار سعیدلو از واعظی‌آشتیانی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره خواست تا کمیته اقتصادی باشگاه استقلال، طرح خصوصی‌سازی این باشگاه را ظرف یک هفته تدوین و به سازمان ارائه کند. رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفت: «استقلال یکی از باشگاه‌های پرطرفدار است و مسئولان این باشگاه باید تمام توان خود را برای جلب رضایت هواداران این باشگاه به کار گیرند.»

سعیدلو اظهار داشت: «سرمایه باشگاه‌های فوتبال، ورزش دوستان و هواداران آن باشگاه هستند. مسئولان باشگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی اصولی و استفاده از متخصصان در جهت رشد و شکوفایی باشگاه گام بردارند تا موفقیت تیم و رضایت هواداران را به دنبال داشته باشند.» وی از مدیرعامل باشگاه استقلال خواست با هماهنگی مدیر کل اداره تربیت‌بدنی استان تهران وضعیت زمین این باشگاه را پیگیری و هر چه سریع‌تر در این خصوص به نتیجه برساند.

وی از مسئولان باشگاه استقلال خواست تا اردوهای این تیم را با توجه به نیاز و شرایط، بررسی و تا حد ممکن از امکانات داخلی برای برپایی اردوها استفاده کنند. وی از واعظی‌آشتیانی خواست برای بهره‌وری بهتر با کمک فدراسیون فوتبال، مباحث بلیت‌فروشی و تبلیغات دور زمین، ساماندهی و عاملی برای کمک بیشتر به باشگاه شود.

رئیس سازمان تربیت‌بدنی در پایان از مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال خواست تا نیازهای مالی این فصل و فصل آینده تیم را بررسی و به سازمان تربیت‌بدنی ارائه دهند. در این جلسه زریبافان، واعظی آشتیانی، دانشجو، رضایی، انصاری، سراجی، سجادی و قاسمی حضور داشتند.

کد خبر 96949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز