چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: تیم ملی ایران به تورنمنت قطر دعوت شده است و قطری‌ها هفته‌ها منتظر پاسخ فدراسیون ایران بودند تا برنامه‌هایشان را با توجه به حضور ایران در این تورنمنت قطعی کنند.

 روز گذشته ایران پاسخ مثبت خود را برای حضور در تورنمنت چهارجانبه دوحه به فدراسیون قطر فرستاد و اعلام کرد ایران در این تورنمنت شرکت خواهد کرد. تیم ملی روز چهار دی‌ماه در این تورنمنت حضور یافته و سه بازی را در دوحه  انجام خواهد داد. حریفان ایران در این بازی‌ها هم مشخص شده‌اند. قطر میزبان تورنمنت، اولین حریف ایران خواهد بود و در کنار قطر یک تیم دیگر عربی نیز  حضور خواهد داشت.

امارات  دومین تیم تورنمنت دوحه است. قطری‌ها ابتدا مالدیو را به عنوان تیم چهارم تورنمنت انتخاب کرده بودند اما فدراسیون کره‌شمالی هم به دعوت میزبان پاسخ مثبت داد تا یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی یکی از حریفان ایران در این تورنمنت باشد. کره‌شمالی نیز مثل ایران دیروز پاسخ مثبت خود را به دوحه ارسال کرد، آنها برای آماده‌سازی جام‌جهانی به این تورنمنت خواهند آمد.

به طور حتم قطبی برای رویارویی با کره‌شمالی کارهای رسانه‌ای بزرگی انجام خواهد داد و رویارویی با این تیم که به جام‌جهانی رفته است برای مربی تیم ملی اهمیت زیادی دارد. قطبی بعد از برد احتمالی تیم ملی در بازی با کره‌شمالی به طور حتم از این برد برای  تعریف از خود و پیشرفت تیم ملی حرف‌های بسیاری خواهد زد. تمرینات تیم ملی برای حضور در این تورنمنت از اول دی ماه برگزار می‌شود. تیم ملی پس از چهار روز تمرین به دوحه خواهد رفت تا در این تورنمنت سه بازی انجام دهد.

افشین قطبی برای این اردو قصد ندارد نفر جدیدی را به تمرین تیم ملی دعوت کند و نفرات این تورنمنت 35 بازیکنی هستند که در اردوی قبلی حضور داشته‌اند و هنوز قطبی برای دعوت نفر جدید گزینه‌ای را مدنظر ندارد. اما سرمربی تیم ملی قرار نیست همه بازیکنان حاضر در اردو را مسافر قطر کند و از این بازیکنان حداقل 10 نفر خط خواهند خورد تا پس از چهار روز تمرین در تهران به تمرینات باشگاه‌های خود بازگردند. قطبی در این بازی‌ها نمی‌تواند از لژیونرها استفاده کند چون این تورنمنت در روز فیفا نیست تا لژیونرها کنار تیم ملی باشند. به همین دلیل باید سرمربی تیم ملی قید بازیکنان کلیدی تیم ملی از جمله جواد نکونام، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، مهرزاد معدنچی و ... را بزند.

جایزه قهرمان این تورنمنت 100 هزار دلار است و در صورت قهرمانی ایران این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال ریخته می‌شود اما اگر تیم‌ ملی حتی در رده چهارم هم قرار بگیرد باز هم پولی برای حضور در این تورنمنت به فدراسیون ایران تعلق می‌گیرد. قطبی برنامه تیم ملی را طوری تنظیم کرده است که تیم ملی از دوحه مستقیم به سنگاپور سفر کند تا در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با تیم ملی این کشور روبه‌رو شود.

تیم ملی ایران در دوره مربیگری علی دایی در این تورنمنت حضور یافت و نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند. باید دید افشین قطبی می‌تواند اولین قهرمانی خود را با تیم ملی در این تورنمنت به دست بیاورد یا همچنان با وعده قهرمانی جام ملت‌های آسیا باید روزها را طی کنیم. با توجه به غیبت لژیونرها در این تورنمنت، می‌توان پیش‌بینی کرد که قطبی در صورت ناکامی در این رقابت‌ها چه توجیهاتی را ارائه  خواهد کرد.

کد خبر 96951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز