گروه ورزشی: همان‌طور که 4 نامزد معترض به انتخابات فدراسیون تیراندازی، پیش‌بینی می‌کردند که راهی برای انتخاب در مجمع این فدراسیون ندارند، سیدمهدی هاشمی، قائم مقام وزیر راه و البته سرپرست یک‌ساله تیراندازی توانست با 36 رای، رئیس این فدراسیون بماند.

 او البته مشکلی برای انتخابات نداشت و در این میان مشکل اصلی، نامزدهای رقیب او بودند که 24 ساعت قبل از مجمع در نامه‌ای به علی سعیدلو رئیس سازمان ورزش نسبت به آنچه دخالت سازمان در کار انتخابات می‌دانستند، اعتراض کردند. اسدالله حیدری، رئیس پیشین فدراسیون، علی مجدآرا، رئیس تربیت بدنی ارتش و سیدمهدی میرمیران، دبیر پیشین فدراسیون به نشانه اعتراض به عملکرد سازمان تربیت‌بدنی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون، حضور نیافتند.

این سه کاندیدا همراه مسعود شادمان یکی دیگر از نامزدهای ریاست فدراسیون تیراندازی، دوشنبه طی نامه‌ای به سازمان تربیت بدنی خواستار لغو برگزاری انتخابات شده بودند. شادمان، رئیس هیات تیراندازی ایلام که طبق گفته مسئولان فدراسیون تیراندازی از سوی سازمان تربیت بدنی ردصلاحیت شده بود به دستور سازمان تربیت‌بدنی در مجمع انتخابات شرکت کرد.

در روز رای‌گیری، 4 رای سفید بود و مسعود شادمان نیز یک رای به‌دست آورد. قبل از رای‌گیری نیز مصطفی پورحسین از حضور در انتخابات کناره‌گیری کرد.

منتقدان به عملکرد سازمان تربیت‌بدنی در نامه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی کرده بودند که مهدی هاشمی در انتخاباتی تشریفاتی به عنوان رئیس فدراسیون برگزیده خواهد شد.

در این نامه آمده است: «با عنایت به اظهارنظر جنابعالی در خصوص ماهیت انتخابات فدراسیون‌ها که در برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اسکی فرموده‌اید من از طرف سازمان تربیت بدنی به همه حضار می‌گویم که ما اینجا دور هم جمع نشده‌ایم تا یک جلسه تشریفاتی داشته باشیم والله قسم می‌خورم که اگر بدانم اینگونه جلسات تشریفاتی است خودم پیشقدم می‌شوم و صحبت می‌کنم که این‌گونه جلسات انتصابی شود و برگردیم به رویه 20 سال گذشته.

حسب وظیفه‌ای که بر عهده داریم به استحضارتان می‌رسانیم مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی که قرار است در مورخه 17/9/88 برگزار شود به لحاظ حاکمیت مطلق‌العنان نزدیک به دو ساله سرپرست محترم فعلی فدراسیون مذکور بر آن فدراسیون بدون تردید از مصادیق بسیار بارز انتخابات تشریفاتی فدراسیون‌ها بوده و از هر جهت که به آن نگاه کنیم، نتیجه‌ای جز انتصاب ایشان به عنوان ریاست فدراسیون نداشته و به هیچ وجه نمی‌تواند بیانگر تحقق فرآیند انتخابی عادلانه و در شرایط مساوی باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای تحصیل نتیجه‌ای منطقی در انتخابات مورد بحث و رفع هرگونه شبهه تشریفاتی بودن مجمع، سرپرست محترم فعلی فدراسیون از سرپرستی فدراسیون برکنار و با انتصاب شخص دیگری به عنوان سرپرست و پس از شش ماه انتخابات فدراسیون برگزار گردد یا اینکه ایشان از نامزدی خویش برای ریاست فدراسیون انصراف داده و انتخابات با شرکت دیگر داوطلبان برگزارشود.»

در این میان اما نه تنها سازمان ورزش نسبت به این نامه واکنش مثبتی نشان نداد و مجمع را بدون حضور معترضان برگزار کرد، بلکه مهدی هاشمی یک روز مانده به مجمع فدراسیون تیراندازی اطمینان کامل داشت  که همچنان بر صندلی‌اش تکیه خواهد زد.»

بیش از یک‌سال است که هاشمی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین مردان به رئیس‌جمهور در مقام سرپرست، فدراسیون تیراندازی را اداره می‌کند. او در مورد رابطه‌اش با سازمان ورزش می‌گوید: «هیچ صحبتی مطرح نشده است که بخواهم آن را تکذیب یا تایید کنم. سعیدلو از رفقای قدیمی من است و در صورت انتخاب‌شدن به طور قطع از حمایت وی برخوردار هستم. اگر سعیدلو نمی‌خواست بنده حضور پیدا کنم، نظر منفی‌اش را اعلام می‌کرد تا از حضور در انتخابات صرف‌نظر کنم. تا به حال هیچ درخواستی از جانب وی برای عدم حضورم وجود نداشته است.»

از سوی دیگر حمید سجادی پاسخ منتقدان را داد. او در مورد اینکه گفته می‌شود هاشمی دوشغله است، اظهار داشت: «قائم‌مقام جزو شغل نیست بنابراین نمی‌توان وی را دوشغله دانست البته در این مورد هر تصمیمی که گرفته شود ما هم می‌پذیریم.» وی در پاسخ به این سئوال که نامه‌ای به معاون سازمان ارسال شد تا مجمع امروز لغو شود، ادامه داد: «پیشنهادهایی ارائه شد که برای ما محترم بود، اما طبق قوانین و ضوابط عمل کردیم و فعلا شرایط انتخابات این است و قرار نبود انتخابات لغو شود.» سجادی افزود: «نظرات کاندیداها را محترم می‌دانیم. همیشه در مجامع انتخابات این انتقادات وجود دارد و هرکسی از دیدگاه خود نظرش را بیان می‌کند.»

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه حمایتی از فدراسیون تیراندازی خواهد شد، گفت: «فدراسیون تیراندازی بین 8 فدراسیون پرمدال و پایه است که این فدراسیون‌ها قرار است در المپیک 2016 و 2020 برای ایران بدرخشند.»

کد خبر 96952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز