مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه دانش: یازدهمین جشنواره جوان خوارزمی صبح شنبه با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس برگزار شد

همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری یازدهمین جشنواره خوارزمی با معرفی طرح‌های پژوهشی در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویان دوره کاردانی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و آزاد برگزار شد.

در این مراسم از 36 طرح در بخش دانش‌آموزی و دوره کاردانی آموزش و پرورش در گروه‌های برق و الکترونیک، رایانه، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، عمران، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی‌، علوم اسلامی، هنر و معماری و سایر موارد تقدیر شد.

دبیر یازدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: 25 طرح در بخش دانشجویی و آزاد، 36‌طرح در بخش دانش‌آموزی و 15 تیم در بخش مسابقات رباتیک جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند.

شروین امیری عنوان کرد:‌ جشنواره جوان خوارزمی با ورود به دهه دوم فعالیت‌های خود نشان داده است که ضمن مقبولیت در بین جوانان محقق به‌عنوان بزرگ‌ترین صحنه رقابت تحقیقاتی کشور علاوه بر وظیفه خود در جهت شناسایی، معرفی و تشویق برگزیدگان و نخبگان جوان حرکتی پویا در راستای جهت دهی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی جوانان و هدایت آن به سمت رفع نیازهای صنعتی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این دوره با هدف ارتقای سطح کیفی برگزاری جشنواره تمامی فرایندها از ثبت نام و تشکیل پرونده تا لایه‌های مختلف کارشناسی و داوری الکترونیکی شده و برای نخستین بار سامانه مکانیزه جشنواره خوارزمی رونمایی و آغاز به کار کرده است.

بخش دانشجویی

دبیر جشنواره جوان خوارزمی اظهار داشت: در این دوره هزار و 927 طرح ثبت نام شده در بخش دانشجویی و 1393 طرح با پرونده کامل در 11گروه تخصصی، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و در نهایت 45 طرح به هیأت داوران جشنواره جوان خوارزمی ارائه شد که پس از بررسی نهایی 25 طرح در بخش دانشجویی و ‌آزاد به‌عنوان برگزیدگان نهایی این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

وی به بخش دانش‌آموزی و دوره‌های کاردانی آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: در این بخش 20 هزار و 394 طرح در سراسر کشور در 12 گروه تخصصی به دبیرخانه‌های استانی ارائه شد که پس از ارزیابی اولیه 764 طرح به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از ارزیابی در گروه‌های تخصصی 72 طرح به هیأت داوران جشنواره ارائه شد. هیأت داوران پس از ارزیابی طرح‌های ارسالی 36 طرح را به‌عنوان برگزیدگان نهایی این دوره انتخاب کردند.

دبیر جشنواره خوارزمی به مسابقات رباتیک خوارزمی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 357 تیم ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری مسابقات و ارزیابی علمی و فنی انجام شده 30 تیم تعیین و به هیأت داوران معرفی شدند.

هیأت داوران نیز پس از ارزیابی از مجموع برگزیدگان مسابقات خوارزمی اعضای 8 تیم برتر را تعیین کرده تا به همراه سایر برگزیدگان جشنواره جوان به بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند.

مسابقات ملی رباتیک

در بخش دانش‌آموزی مسابقات خوارزمی نیز پس از ثبت‌نام 219 تیم رباتیک در 7 لیگ در نهایت 15 تیم حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.در بخش مسابقات ملی رباتیک  خوارزمی تیم‌های شرکت یافته در 12 لیگ ربات‌های امدادگر واقعی، ربات‌های فوتبالیست اندازه کوچک، ربات‌های جست‌وجوگر، میکروماوس، ربات‌های انسان نما، روبات‌های جراح، ربات‌های متحرک زمینی، دریایی و هوایی، شبیه‌سازی‌ امداد، شبیه‌سازی‌ فوتبالیست دوبعدی و سه بعدی، شبیه‌سازی‌ جنگ و عامل‌های هوشمند در تجارت الکترونیک شرکت کردند که در این مراسم 15 تیم به‌عنوان تیم‌های برگزیده انتخاب شدند.

در بخش لیگ شبیه‌سازی‌ فوتبالیست دوبعدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه پیام نور کرج، دانشگاه صنعتی شیراز و در لیگ شبیه‌سازی‌ فوتبالیست سه بعدی علم و صنعت ایران و شهید رجایی، تیم دلتا، دانشگاه پیام نور شیراز انتخاب شدند.

در بخش ربات‌های شبیه‌سازی‌ امداد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شهید بهشتی و BonabRescue انتخاب شدند. در لیگ شبیه‌سازی‌ جنگ پژوهش‌سرای رباتیک  و رایانه‌ای مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به‌عنوان تیم‌های برتر معرفی شدند.

در بخش ربات‌های جراح تیم ربولنز از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف معرفی شدند.

در بخش ربات‌های متحرک تیم دکتر حسابی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، تیم زاگرس از دانشگاه آزاد واحد دزفول و تیم نورد انتخاب شدند.در بخش ربات‌های امدادگر واقعی تیم Resquake از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و تیم Roborazi از دانشگاه رازی کرمانشاه به‌عنوان تیم برتر معرفی شدند.

در بخش ربات‌های انسان نما تیم ربوالبرز و تیم پرشیا از دانشگاه آزاد واحد خوراسگان (اصفهان) تیم‌های برتر شناخته شدند و در لیگ میکروماوس تیم‌های RoboToy از دانشگاه آزاد واحد تویسرکان، تیم 44k از دانشگاه خواجه نصیر و تیم ربوثامن معرفی شدند.

در بخش ربات‌های جست‌وجوگر خودکار تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین، تیم Citroen از پژوهشسرای دانش‌آموزی استاد طاهر شهرضا و تیم باروت از دانشگاه آزاد واحد زاهدان انتخاب شدند.

لیگ ربات‌های جست‌وجوگر

در لیگ ربات‌های جست‌وجوگر دستی تیم کاوش از دانشگاه آزاد واحد ساوه و تیم Deminer YRA از دانشگاه آزاد واحد یزد و CRL از انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد تبریز، در لیگ ربات‌های فوتبالیست اندازه کوچک تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین و تیم Immortals از دانشگاه علم و صنعت انتخاب شدند.

در بخش دانش‌آموزی نیز در لیگ شبیه‌سازی‌ فوتبال دوبعدی تیم RC Masters از مدارس علامه طباطبایی، شریعتی، هدف دار، شهید مدنی، سیدالشهدا و کمال حائز رتبه اول، تیم Robotoos از واحد آموزشی شهید هاشمی‌نژاد مشهد حائز رتبه دوم و تیم Thirteen از واحد آموزشی انقلاب اسلامی فسا حائز رتبه سوم شدند.

لیگ شبیه‌سازی‌ امداد و نجات

در لیگ شبیه‌سازی‌ امداد و نجات تیم لیدوما از واحد آموزشی دکتر شریعتی
علی آباد کتول و محمدولی کمینه بندرترکمن رتبه اول، تیم Helish از واحد آموزشی استعدادهای درخشان علامه حلی منطقه 11 رتبه دوم و تیم واحد آموزشی غیردولتی امام جواد منطقه یک رتبه دوم را از آن خود کردند.

در لیگ جونیور ربات‌های فوتبالیست 2 به 2 تیم اسپادانا از واحد آموزشی استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای اصفهان رتبه اول و تیم امام جواد یک از واحد آموزشی غیردولتی امام جواد منطقه یک و تیم علامه حلی B از واحد استعدادهای درخشان علامه حلی منطقه‌11 رتبه دوم را کسب کردند.

در لیگ ربات‌های مین یاب تیم علامه حلی از واحد آموزشی استعدادهای درخشان علامه حلی حائز رتبه اول و تیم عقرب از واحد آموزشی استعدادهای درخشان شهید دستغیب شیراز حائز رتبه دوم شدند.

در لیگ ربات‌های امدادگر تیم انرژی اتمی از واحد آموزشی غیردولتی انرژی اتمی منطقه 6 رتبه اول، تیم سپهر از واحد آموزشی غیردولتی امام صادق(ع) اصفهان رتبه دوم و تیم آریانا از واحد آموزشی غیردولتی سبحان منطقه 3 رتبه سوم را از آن خود کردند.

کد خبر 97258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز