مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات انگلستان اعلام کردند که به زودی قرار است در این کشور سازمان ملی فضایی تاسیس شود.

 این تصمیم به دنبال 3 ماه مذاکرات پی‌درپی میان نمایندگانی از دانشگاه‌های مختلف انگلستان، صنایع وابسته هوافضایی و بخش‌های مختلف دولتی اتخاذ شده است. به گفته وزیر علوم انگلیس، فعالیت‌های سازمان فضایی انگلیس مغایرتی با سازمان فضایی اروپا که این کشور نیز عضوی از آن محسوب می‌شود، نخواهد داشت.

به گزارش سازمان فضایی ایران،‌ انگلیس هر ساله حدودا مبلغ 270 میلیون پوند را صرف فعالیت‌های فضایی خود می‌کند. این فعالیت‌ها عمدتا در چارچوب سازمان فضایی اروپا انجام می‌گرفته‌اند. صنعت هوافضای این کشور نیز در طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته به نحوی که هر ساله معادل 5/6 میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان کمک می‌کند. به گفته لورد درایسون، وزیر علوم انگلیس، تاسیس یک سازمان فضایی نقش مهمی در توسعه قوانین و رویکردهای ملی فضایی این کشور خواهد داشت. وی همچنین اذعان داشت اقدامات قبلی انگلیس در عرصه فضا از جمله معرفی اولین فضانورد انگلیسی و فعالیت‌هایی نظیر پرتاب تلسکوپ‌های فضایی هرشل و پلانک که در گذشته صورت گرفته، همچنان پیگیری خواهند شد.

به‌رغم این که برخی کشورهای عضو سازمان فضایی اروپا نظیر آلمان، فرانسه و ایتالیا دارای سازمان‌های ملی فضایی هستند، فعالیت‌های فضایی انگلستان تاکنون توسط نهادهای مختلفی و زیر نظر مرکز ملی فضایی انگلیس (BNSC) انجام می‌گرفته، در حالی که اقدام جدید این کشور برای تاسیس یک سازمان فضایی بودجه بیشتری را به این بخش وارد خواهد کرد.

کد خبر 97314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز