سما: اجلاس شهرداران شرکت‌کننده در نشست تغییرات اقلیمی دیروز در کپنهاگ آغاز شد.

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به‌عنوان یکی از میهمانان اصلی شرکت‌کننده در این اجلاس، در مراسم افتتاحیه حضور داشت. براساس این گزارش، در ابتدای مراسم افتتاحیه، شهردار کپنهاگ طی سخنانی با قدردانی از مشارکت گسترده شهرداران کلانشهرهای دنیا در نشست تغییرات اقلیمی، خاطرنشان کرد: این شهرداران به واسطه نقش مستقیم و تاثیر بالایی که بر محیط‌زیست دارند، می‌توانند حتی نقشی فراتر از سران کشورها در تامین امنیت محیط‌زیست و حرکت به سمت زمینی پاک داشته باشند.

همچنین شهردار تهران طی سخنانی در حاشیه این نشست، با تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای مواجهه با بحران آلودگی هوا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخشی از مطالبات جدی شهروندان تهرانی از مدیران ملی و محلی در کشور ما، تامین هوای پاک و همچنین حرکت به سوی توسعه برنامه‌های محیط‌زیست محور است.

قالیباف در گفت‌وگو با دیوید میلر، شهردار تورنتو نیز ضمن قدردانی از مشارکت وی در نشستی که به میزبانی شهر تهران برای هماهنگی برنامه‌های زیست‌محیطی مشترک صورت می‌پذیرد، گفت: تجربه روابط مؤثر میان 2 شهر بزرگ تهران و تورنتو، می‌تواند سلامت شهروندان این دو شهر بزرگ و پرجمعیت را فراهم آورد.

وی همچنین در گفت‌وگو با شهرداران جاکارتا، مکزیکوسیتی، سائوپائولو و رئیس گروه محیط‌زیست سازمان ملل متحد، خواهان توجه جدی‌تر به ضرورت حمایت از شهرهای دوستدار محیط‌زیست و خصوصا شهروندان شهرهای در حال توسعه شد.

شهردار تهران و همراهان از مرکز بازیافت زباله‌های شهر کپنهاگ بازدید کردند. در این برنامه مراحل بازیافت زباله‌های کپنهاگ با استفاده از فناوری جدید که در نتیجه آن آلودگی هوا نزدیک به صفر و تولید کمپوست و انرژی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، مورد بازدید آنها قرار گرفت.

کد خبر 97456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز