همشهری آنلاین: موشک بهینه شده سجیل 2 با رمز الله اکبر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موفقیت کامل پرتاب شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی قبل از پرتاب این موشک  در توضیح ویژگی بسیار مهم در موشک بهینه شده سجیل2 نسبت به نسل‌های قبلی، اظهارداشت: با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوشش‌های ضد راداری انهدام آن با موشک‌های ضدموشک امکان‌ پذیر نیست.

وی افزود: آزمایش موشکی را که امروز شاهد آن هستیم، حلقه‌ای از زنجیره توان و قدرت دفاعی کشورمان است که در راستای افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع گفت: این موشک که بدست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعی طراحی و ساخته شده است، یک مرحله بهینه شده سجیل 2 هست که زمان پرتاب را بسیار کاهش می‌دهد و این ویژگی‌ها نقطه مهم در افزایش قدرت بازدارندگی تلقی می‌شود.

این موشک با داشتن سوخت جامد مرکب یک موشک دو مرحله‌ای با قدرت مانور و توانمندی‌های بسیار عالی است که می‌تواند در قدرت تاکتیکی و تکنیکی نیروهای مسلح تحول بسیار عمده‌ای محسوب شود.

دقت فوق العاده و بسیار بالا از دیگر ویژگیهای این موشک است.

از ویژگی‌های دیگر موشک بهینه شده سجیل 2 و سامانه پرتاب آن سرعت عمل بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب است.

همه مراحل طراحی و ساخت این موشک و سکوی پرتاب آن با تلاش محققان و متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع انجام شده است.

پرتاب موشک بهینه شده سجیل 2 در چارچوب دکترین دفاعی و فعالیت‌های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران صرفاً دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و علیه هیچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.

وزیر دفاع گفت: لازم می‌دانم این موفقیت بزرگ را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف و بزرگوار ایران و نیروهای مسلح و مدیران، کارکنان و متخصصان زبده و افتخار آفرین وزارت دفاع تبریک و تهنیت عرض نمایم.

کد خبر 97494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز