دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: شکست‌های سنگین روز شنبه منچستریونایتد و لیورپول یک بار دیگر نشان داد که مدعیان لیگ‌برتر در این فصل در امان نیستند.

هرچند یونایتد بیشتر مدافعان اصلی‌اش را در اختیار نداشت، ولی کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که این تیم با سه گل از خانه فولام بدرقه شود. فرگوسن برای جبران غیبت ویدیچ و فردیناند تصمیم گرفت با سه دفاع میانی بازی کند، ولی برخلاف بازی مقابل ولفسبورگ این بار این ترفند کمکی نکرد. استفاده از کریک، فلچر و دلائه، مدافع 21 ساله بلژیکی نه تنها کمکی به استحکام دفاع نکرد، بلکه خط میانی یونایتد را هم تضعیف کرد.

فولام که پس از پیروزی در خانه بازل سوئیس و صعود در لیگ اروپا با روحیه بالایی بازی می‌کرد، توانست از فرصت‌هایش به خوبی استفاده کند، درست برخلاف مهاجمان یونایتد که بی‌دقت بودند.در دقیقه 22 دنی مورفی توپی را که از زیر پای اسکولز ربوده بود، با شوتی از فاصله دور به گوشه دروازه کوژاک فرستاد. در شروع نیمه دوم نوبت بابی‌ زامورا، بهترین گلزن فولام بود که گلزنی کند. آخرین تلاش فرگوسن برای فرار از شکست فرستادن برباتوف به زمین در 15 دقیقه پایانی بود، ولی دامین داف بلافاصله تیرخلاص را با شوتی سرضرب شلیک کرد.

منچستر که فصل گذشته تنها با چهار شکست قهرمان لیگ‌برتر شده بود، در هجدهمین بازی این فصل پنجمین شکستش را تجربه کرد و این فرگوسن را نگران کرده است: «با وضعیتی که لیگ در‌حال حاضر دارد، امیدوارم این شکست برای ما خیلی گران تمام نشود. امیدوارم این به قیمت از دست رفتن لیگ نباشد. روز وحشتناکی داشتیم ولی با توجه به شکنندگی که در دفاع داشتیم، با بازیکنان همدردی می‌کنم.»

یونایتد با این پیروزی در امتیاز 37 باقی ماند. روی هاجسون که هواداران تیمش در دقایق پایانی فریاد می‌زدند «ما چهارمی را می‌خواهیم» یکی از بهترین روزهایش را در کرون کاتیج سپری کرد. فولام با این پیروزی 26 امتیازی شد و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده‌اش حتی می‌تواند بالاتر از لیورپول در رده هفتم بایستد. سرمربی سابق اینتر پس از این پیروزی گفت: «ما مقابل یک منچستریونایتد زخم‌خورده بازی می‌کردیم. من الکس را دوست دارم. ولی وظیفه ما بود که از این وضعیت استفاده کنیم و از دقیقه اول تا آخر همین کار را انجام دادیم.»

اولین پیروزی گرانت

تنها چند روز پس از پیروزی مقابل ویگان که به نظر می‌رسید شروعی برای پایان بحران لیورپول باشد، این تیم در زمین پورتسموث قعرجدولی با دو گل مغلوب شد. این تنها چهارمین پیروزی پورتسموث و اولین پیروزی آورام گرانت، سرمربی جدید این تیم است. نادر بلهاج و فردریک پیکیون، دو بازیکن سابق لیون زننده گل‌های پورتسموث بودند تا این تیم 14 امتیازی شود. اخراج ماسکرانو در دقیقه 45 و در حالی که لیورپول با یک گل عقب بود، شکست این تیم را تسهیل کرد. این همان بهانه‌ای است که بنیتس برای توجیه شکست به آن تکیه می‌کند.

مربی لیورپول که به کنایه داوری را بی‌نقص خواند، می‌گوید: «تکرار آن صحنه را چند بار دیدم و به عقیده من شایسته اخراج نبود، ولی به هر حال داور بی‌نقص بود.» لیورپول تنها 4 بازی از 12 بازی اخیرش را برنده شده و هر روز از رتبه چهارم دورتر می‌شود. با این وجود، بنیتس می‌گوید که نگران اخراج شدن نیست: «من تنها نگران بازی بعدی‌مان (مقابل ولوز) هستم. من فقط می‌توانم تیم را برای بازی بعدی آماده کنم.» لیورپول با این شکست در امتیاز 27 باقی ماند. آورام گرانت هم که در زمان مربیگری در چلسی و حالا در پورتسموث هرگز به بنیتس نباخته، گفت: «این پیروزی فوق‌العاده‌ای است و امیدوارم شروعی برای فصل ما باشد.»

پیروزی دشوار آرسنال

آرسنال با وجود پیروزی 3 بر صفر مقابل هال‌سیتی شب سختی را پشت سر گذاشت. در غیاب فابرگاس مصدوم، این ضربه ایستگاهی دنیلسون در دقیقه 45 بود که قفل دروازه میهمان را باز کرد. آرسنال خوش‌شانس بود که آلمونیا در دقیقه 56 پنالتی جووانی را مهار کرد و تنها دو دقیقه بعد ادواردو با زدن گل دوم کار را تمام کرد.

زننده گل سوم آرسنال ابودیابی بود. ونگر که اعتراف می‌کند تیمش خوش‌شانس بود، معتقد است غیرقابل پیش‌بینی‌ترین فصل لیگ‌برتر را تجربه می‌کند: «این بازی نشان داد هر تیمی در هر ورزشگاهی می‌تواند ببازد و از زمان آمدن من به اینجا، این اولین فصلی است که این را می‌بینم و واقعا این را دوست دارم.» ونگر که تیمش با این برد 35 امتیازی شد، تیمش را مدعی قهرمانی می‌داند و معتقد است هر تیمی که ثبات داشته باشد، جام را بالای سر می‌برد.

کد خبر 97812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز