چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

حتی تصور اینکه بعد از یک عمل سخت، در کنار درد محل عمل باید تاول‌های ناشی از سهل‌انگاری پزشک را هم تحمل کنی بسیار سخت است

این در حالی است که این اتفاق برای بسیاری از مبتلایان به حساسیت‌های پوستی روی می‌دهد. به این معنی که این افراد به برخی انواع چسب‌های ویژه پانسمان، حساسیت دارند و به محض تماس با آنها پوست‌شان تاول می‌زند.

با وجود این برخی پزشکان، جراحان و پرستاران هیچ کنترلی روی این موضوع ندارند و از بیمار در مورد حساسیت‌ آنها به این چسب‌ها سؤال نمی‌کنند. به نظر می‌رسد این گروه اندک از  فعالان عرصه درمان باید چسب‌های یاد شده را نیز به فهرست سؤالاتی که پیش از عمل در مورد حساسیت‌های دارویی و تست‌های خاصی که انجام می‌شود، اضافه کنند.

از سوی دیگر در مورد آمپول پنی‌سیلین نیز بسیاری از کارکنان تزریقات بدون پرسش از زمان آخرین تزریق این دارو و بدون انجام تست آن‌را تزریق می‌کنند. از آنجا که این دارو در صورت حساسیت‌ داشتن بیمار می‌تواند موجب تشنج و حتی مرگ وی شود، به گفته شهروندان بهتر است نظارت بیشتری در این مورد صورت گیرد.

اهمیت بالا بردن نمره عینک

اهمیت بالا بردن نمره عینک در زمانی که چشم‌ها ضعیف‌تر می‌شوند به حدی است که چنانچه دیر به چشم‌پزشک مراجعه کنی خانم یا آقای دکتر به اصطلاح کلی سرکوفت به آدم می‌زند.

بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌‌توان فهمید که از آنجا که تعداد شهروندانی که در  هر گوشه و کنار شهر زباله می‌اندازند از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند به طور حتم کسانی که در این سطل شن مخصوص، زباله انداخته‌اند نمره عینک‌شان بالا رفته است و با وجود این هنوز به دکتر مراجعه نکرده‌اند.

بنابراین برای اینکه با سرکوفت‌های بیشتر چشم‌پزشک مواجه نشوند پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر از منشی مطب وی برای بالا بردن نمره عینک خود وقت قبلی بگیرند.

ترافیک و چراغ راهنما

در بیشتر شهر‌ها چند سالی است که چراغ‌های راهنمای زمان‌دار، جایگزین چراغ‌های معمولی شده‌اند. به این ترتیب که نمایشگری در کنار چراغ نصب شده که زمان باقیمانده از سبز یا قرمز بودن چراغ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که گاهی زمان‌بندی این چراغ‌ها با حجم بار ترافیکی که در خیابان‌های منتهی به تقاطع جریان دارد، هماهنگ نیست. برای نمونه در برخی ساعات شبانه روز، تعداد خودرو‌هایی که از یک خیابان عبور می‌کنند نسبت به سایر ساعات کاهش می‌یابد و این در حالی است که همچنان زمان چراغ متناسب با اوج ترافیک تنظیم شده است.

به این ترتیب خودرو‌هایی که در طرف دیگر چهارراه قرار دارند، باید زمانی را بی‌دلیل برای عبور از چهارراه تلف کنند. سرکشی دوره‌ای ماموران راهنمایی و رانندگی به چراغ‌های راهنما تا حدود زیادی در حل این مشکل موثر است. البته برخی چراغ‌های راهنما به دوربین‌های کنترل ترافیک متصل هستند و در صورتی که حجم خودرو‌ها در یک خیابان کاهش یابد زمان چراغ به طور خودکار با حجم ترافیک تنظیم می‌شود.

مشکل هدیه‌های کارتی

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از رایانه و  سامانه‌های خدمات الکترونیک، بسیاری از امور زندگی مانند هدیه دادن هم تغییر شکل پیدا کرده است. برای نمونه در گذشته خرید کادو یا در پاکت گذاشتن پول نقد به عنوان هدیه مرسوم بود و امروزه بسیاری از کارت‌های هدیه به این منظور استفاده می‌کنند.

این در حالی است که در تبلیغ این کارت‌ها هم به این نکته اشاره می‌‌‌شود که آنها با پول نقد فرقی نداشته و قابل نقد کردن هستند. با وجود این برخی از کارت‌های هدیه در خودپرداز همه بانک‌ها عمل نمی‌کنند و از سوی دیگر برخی از دستگاه‌های کارتخوان هم برای پذیرش آنها دچار مشکل هستند.

به همین دلیل توصیه می‌شود بانک‌های ارایه دهنده این خدمات توجه بیشتری به این نکته داشته باشند تا استفاده کنندگان از کارت‌های هدیه دچار مشکل نشوند.

کد خبر 98035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز