یکشنبه ۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

با اینکه گاهی در واگن‌های مترو جای سوزن‌ انداختن هم نیست، برخی مسافران به خود این اجازه را می‌دهند که کف واگن نشسته و جای دیگران را تنگ‌تر کنند.

 این مسافران ته‌نشین‌ شده مترو به این نکته واقف نیستند که نشستن هر یک از آنها باعث می‌شود دست‌کم جای 2 تا 4 نفر را بگیرند. به هر حال استفاده از مترو نیز مانند هر وسیله جمعی دیگری نیاز به فرهنگ دارد که به نظر می‌رسد فرهنگ صحیح استفاده از مترو هنوز همه‌گیر نشده است.

هنگام پیاده شدن مسافران نیز برخی افرادی که می‌خواهند سوار شوند، به هیچ‌وجه به دیگران اجازه پیاده شدن نمی‌دهند. بار‌ها اتفاق می‌افتد که به دلیل این فشار، برخی مسافران نتوانسته‌اند در ایستگاه مورد نظر خود پیاده شوند.

از سوی دیگر بد نیست در مترو نیز بدون در نظر گرفتن تمایل دیگران شروع به صحبت کردن با آنها نکنیم. به طور حتم هر مسافری برای خود دیدگاه‌ها، مشکلات و موضوع‌های بسیاری برای صحبت کردن دارد و چنانچه هر فردی بخواهد بدون در نظر گرفتن صبر و حوصله دیگران شروع به صحبت کردن راجع به این مسائل کند قرص سردرد کمیاب خواهد شد.

تعطیلات راننده‌ها

در روز‌های تعطیل با اینکه هر از گاهی می‌توان یک اتوبوس را در حال جابه‌جایی مسافران د اما این نکته در مورد خطوط سواری‌ها به هیچ‌وجه دیده نمی‌شود.  این خطوط در روز‌های تعطیل جوابگوی نیاز مسافران نیستند و صف انتظار طولانی مسافران این خطوط در روز‌های تعطیل به امری عادی بدل شده است.

به نظر مسافران برای رفع این مشکل، راننده‌های خطوط سواری نیز مانند خطوط اتوبوسرانی باید دارای شیفت کاری باشند و نظارت دقیق‌تر بر کارآنها باشد. ناگفته نماند که این مشکل در سرویس‌دهی آژانس‌های مسافربری نیز مشاهده می‌شود.

تنهایی پمپ‌بنزین

چندی پیش در ستون در شهر چه خبر مطلبی تحت عنوان تنهایی پمپ‌بنزین چاپ شده بود که از مشکلات ساکنان منطقه نیاوران به دلیل تعطیلی تنها پمپ‌بنزین موجود در خیابان شهید باهنر و سرازیر شدن بار خودرو‌ها به پمپ‌بنزین‌های خیابان پاسداران حکایت می‌کرد.

روابط عمومی شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه تهران توضیحی را در این خصوص به دفتر روزنامه ارسال کرده است: به اطلاع می‌رساند جایگاه پمپ‌بنزین شماره 28 واقع در خیابان شهید باهنر از قدیمی‌ترین جایگاه‌های منطقه تهران است که با عنایت به لزوم استانداردسازی جایگاه‌های سوخت با رعایت کلیه موازین ایمنی و انجام تعمیرات اساسی، تعطیل شده و بازسازی آن تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

لذا همشهریان می‌توانند تا زمان بازگشایی این جایگاه از جایگاه 134 واقع در خیابان پاسداران روبه‌روی موحد دانش و جایگاه 27 واقع در خیابان پاسداران نرسیده به خیابان شهید لواسانی استفاده کنند.

دردسر سوخت‌های گازی

با وجود همه تبلیغاتی که در مورد اهمیت استفاده از گاز به عنوان سوخت انجام می‌شود، هنوز هم اقدامات مناسب به منظور احداث جایگاه‌های عرضه گاز انجام نشده و رانندگان خودرو‌های گازسوز برای تامین سوخت دچار مشکل هستند. این مشکل نه تنها وقت رانندگان را تلف می‌کند بلکه به طور غیرمستقیم بر افزایش کرایه‌ها هم تاثیر دارد.

برای نمونه برخی از رانندگان خودرو‌های مسافربر گازسوز در پاسخ به اعتراض مسافران در مورد بالا بودن نرخ کرایه اعلام می‌کنند که روزانه چند ساعت در صف جایگاه عرضه سوخت گاز معطل می‌شوند و از آنجایی که در این مدت بازده کاری آنها صفر است، دریافت کرایه بیشتر حق آنهاست. بهتر است هرچه سریع‌تر در مورد احداث جایگاه‌های بیشتر اقدام شود تا مشکلات رانندگان و مسافران حل شود.

کد خبر 98145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز