گروه سیاسی: یک هفته پس از تعطیلی مجلس، نمایندگان ملت در حالی7 دی به ساختمان بهارستان قدم می‌گذارند

که به‌نظر می‌رسد وقایع حاشیه‌ای روز عاشورا، دستور جلسه عادی مجلس را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

بررسی این رویدادها شاید در کنار خواندن گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس که به‌منظور بررسی وضعیت بازداشتگاه‌هایی که در حوادث پس از انتخابات مورد استفاده قرار گرفته بود، هفته‌ای پرحاشیه را در ساختمان هرمی بهارستان به ارمغان آورد؛ به‌ویژه اینکه به موازات حرمت شکنی‌های صورت گرفته، آمار دستگیرشدگان حوادث روز عاشورا و کشته‌شدگان این روز از احتمال ادامه فعالیت کمیته حقیقت‌یاب مجلس یا تشکیل کمیته‌ای دیگر در ساختمان بهارستان برای بررسی حوادث یاد شده خبر می‌دهد.

بنا به گفته رادان، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حادثه روز عاشورا، پلیس بیش از 300 نفر را دستگیر کرده است و 5 نفر کشته شده‌اند.

جلسه قبل از جلسه علنی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی وقایع روز عاشورا با حضور مسئولان امنیتی و انتظامی در این کمیسیون خبر داد. حسین سبحانی‌نیا، با ابراز تأسف از کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان در ناآرامی‌های روز عاشورا اظهار داشت: این موضوع بسیار با اهمیت است؛

چراکه مسئولان انتظامی بر نداشتن سلاح گرم از سوی نیروی انتظامی تاکید داشتند اما ما شاهد کشته شدن افرادی در این وقایع به دست گروهی خودسر هستیم.

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز با اشاره به حوادث عاشورای حسینی در تهران، اظهار داشت: کمیسیون با توجه به این مسائل از وزیر کشور و برخی مسئولان انتظامی و امنیتی دعوت کرده است تا امروز با حضور در جلسه‌ کمیسیون، گزارشی از مسائل به‌وجود آمده ارائه دهند.

از سوی دیگر، محمدکرمی راد دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مهر از جلسه کمیسیون متبوعش با مسئولان وزارت اطلاعات و وزارت کشور در صبح روز چهارشنبه خبر داد.

محمد کرمی راد با بیان اینکه این جلسه در ساعت 6:30 بامداد چهارشنبه برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید به‌صورت عاجل به مسائل پیش آمده رسیدگی شود زیرا شرایط از آنچه قبلا صورت می‌گرفت، کاملا متفاوت شده است.

پایان مأموریت

رئیس کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات نیز درخصوص احتمال ادامه فعالیت این کمیته با توجه به بازداشت‌های اخیر، گفت: با خواندن گزارش وقایع کهریزک عملا کار این کمیته به انتها رسیده است مگر اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ادامه فعالیت این کمیته تاکید کند.

پرویز سروری اظهار داشت: با خواندن آخرین گزارش که مربوط به وقایع کهریزک بود عملا کار این کمیته پایان یافته است. وی افزود: البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ کند؛ به‌گونه‌ای که اگر نظر کمیسیون بر ادامه فعالیت این کمیته باشد، ما به ماموریت خود ادامه می‌دهیم.

بیانیه فراکسیون

پیش از آنکه مجلس از تعطیلات یک هفته‌ای خود بازگردد، فراکسیون اصولگرایان مجلس که تاثیرگذارترین فراکسیون بهارستان است با صدور بیانیه‌ای خواستار شناسایی و برخورد جدی با عوامل حوادث روز عاشورا شد.

در این بیانیه آمده است: فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن تقدیر از حضور میلیونی، با شکوه و وحدت آفرین ملت بزرگ، از مقامات امنیتی و قضایی به جد می‌خواهد با شناسایی گروه اندکی که حتی حرمت عاشورا و شهدای کربلا را به سخره می‌گیرند، با سرعت و قاطعیت با آنان برخورد نموده و با اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع به ملت بزرگ ایران،  اندوه مضاعف آنان را تسکین بخشند.

کد خبر 98236

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز