مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، میانگین سن اعتیاد در کشور را 5/32 سال اعلام کرد.

هومان نارنجی‌ها به سن آغاز اعتیاد در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: متأسفانه طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود 75 درصد معتادان اعتیاد خود را از کمتر از سن 15 سالگی آغاز می‌کنند که این امر نشان می‌دهد باید تأکید بیشتری بر ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از سنین مدرسه صورت گیرد.

این کارشناس اعتیاد با اشاره به اینکه اکثر کشورهای موفق در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ارائه آموزش‌های پیشگیرانه را از سطوح پایین آموزشی آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این برنامه از سال‌های پایین آموزشی در مدارس آغاز شود.

وی همچنین با بیان اینکه والدین با وجود مشکلات روزافزون باید برای جلوگیری از اعتیاد فرزندانشان توانمند باشند، افزود: فقدان آشنایی خانواده‌ها با مکانیسم‌های کسب مهارت و تعلیم و تربیت زمینه‌ساز گسترش ابتلای فرزندان به ناهنجاری‌های اجتماعی است و والدین با وجود گرفتاری‌های روزافزون باید برای جلوگیری از لغزش و ابتلای فرزندان خود توانمند باشند.

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به ایسنا گفت: پدران و مادران باید علائم و زمینه‌های ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه ناهنجاری‌های ناشی از مواد‌مخدر را بشناسند و برای مقابله با آن به کسب مهارت بپردازند.

نارنجی‌ها اظهار امیدواری کرد که با تعامل سازنده سازمان‌های مردم نهاد و انجمن اولیا و مربیان می‌توان به نتایج مثبتی در زمینه تحقق کامل پیشگیری از اعتیاد دست یافت.

کد خبر 98244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز