گروه اجتماعی: 50‌ درصد تخت ها در بیمارستانهای دولتی اشغال کاذب هستند چون درمان بیماران در آنجا درست انجام نمی‌شود و به دلیل بهره‌بری نادرست و مشکلات عفونتی مزمن که برای بیمار به وجود می‌آید، سبب می‌شود که تخت‌های کاذب نادرست اشغال شوند.

رئیس انجمن بیهوشی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر پیداکردن تخت ICU برای بیمارستانها در صورت داشتن رابطه ممکن است، افزود: در غیر این صورت بیمارانی که رابطه‌ای در بیمارستان‌ها و تشکیلات نظام درمانی ندارند، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود هزار تخت ICU در کشور افزود: متأسفانه هر روز شاهد مرگ تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در آمبولانس‌ها و راهروهای بیمارستان ها هستیم، مرگهایی که تنها به دلیل دست‌نیافتن به تخت های ICU رخ می‌دهد.

قیامت تأکید کرد: بیمار دزدی و دریافت زیرمیزی یک پدیده رایج در نظام سلامت ایران است و برای پیداکردن تخت‌های خالی ویژه نیز باید به همین راهها متوسل شد.  وی آماری از تعداد مرگ و میر بیماران نیازمند به تخت های ویژه اعلام نکرد و گفت: در ایران هیچ چیزی آمار ندارد.

این گزارش می‌افزاید: به دلیل اینکه تعرفه‌ها در بخش دولتی واقعی نیست، بنابراین بر خدمات ارائه شده در این مراکز نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

در بیمارستان های خصوصی مردم تنها بهداشت، سرویس و خدمات هتلینگ بیمارستان را می‌بینند و در صورتی که باید بر خدمات درمانی این بیمارستانها نظارت بیشتری شود تا عمل‌های جراحی انجام شده و بستری‌شدن بیماران در بخش‌های ویژه نظیر آی‌سی‌یو واقعی باشد.

بطور مثال افزایش میزان سزارین‌ها در بیمارستان‌های خصوصی یکی از جراحی‌هایی است که ممکن است بدون ضرورت انجام شود.

کد خبر 9831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز