سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گویا صف جایگاه‌های سوخت آنقدر قد‌کشیده و کیلومتری شده است که برخی راننده‌ها حاضرند منفجر بشوند ولی در این صف به اصطلاح عریض و طویل منتظر نمانند.

استناد این ادعا را هم می‌توانید در تصویری که امید علیدوستی برای ما ارسال کرده مشاهده کنید. به هر حال به گفته کارشناسان این حوزه، این نوع سوختگیری می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای راننده و اطرافیان وی به همراه داشته باشد.

جالب اینجاست که این مورد خطرناک به شغل برخی افراد نیز بدل شده است. با وجود این، سوخت‌رسانی کپسولی به خودرو‌ها چنان در معرض دید دیگران انجام می‌شود که تخلف و خطرناک بودن آن به چشم هیچ‌کس نمی‌آید. به هر حال از آنجا  که این موارد می‌تواند برای سلامتی شهروندان خطرساز باشد، مردم از پلیس توقع دارند با این متخلفان برخورد قاطع‌تری داشته باشد.

کوچه‌های دلربا

ساکنان برخی کوچه‌های شهر به قدری به ظاهر این کوچه‌ها می‌رسند که حتی آدم‌هایی که اهل زباله پرت کردن هستند در این کوچه‌‌ها کمتر زباله می‌اندازند. از باغچه‌ و گل و گلکاری گرفته تا سطل‌های زباله زیبا و غیره همه و همه این نکته را یادآوری می‌کند که اهالی این کوچه به تمیزی محله خود اهمیت می‌دهند.

به هر حال برای این منظور اگر در محله‌‌های دیگر نیز هر یک از ساکنان هفته‌ای یا ماهی چند ساعت وقت خود را به آراستگی باغچه‌ها و غیره اختصاص دهند ظرف چند ماه نتیجه آن را خواهند دید. در روز‌های سرد سال نیز می‌توان با چند متر موزائیک و غیره ناهمواری‌های جلوی منزل را ترمیم کرد.

در حال حاضر بسیاری از در‌های منازل و محل کار شهروندان به حدی زنگ زده و نازیباست که برخی تصور می‌کنند هیچ کس در این خانه یا ساختمان زندگی نمی‌کند. حال آنکه یک رنگ‌آمیزی ساده می‌‌تواند ظاهری زیبا به آن بدهد.

سرعت دردسرساز

بدون تردید سرعت، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در رانندگی می‌تواند دردسرساز و سانحه‌ساز باشد. اما همیشه این سرعت زیاد نیست که حادثه می‌آفریند و گاهی حرکت با سرعت پایین‌‌تر از حد مجاز هم می‌تواند به تصادفات رانندگی بینجامد. برای نمونه همان‌طور که در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها حداکثر سرعت مشخص شده است، حداقل سرعت هم تعیین شده و رانندگان باید با توجه به خطوط رانندگی با سرعت‌های مشخص شده رانندگی کنند.

این در حالی است که برخی از رانندگان حتی در خط وسط هم بنا به دلایل مختلف با سرعت بسیار پایین حرکت می‌کنند. به این ترتیب رانندگانی که با سرعت تعیین شده در حال حرکت هستند در آستانه برخورد و تصادف با این خودرو‌ها قرار می‌گیرند و برای کاهش این ریسک اقدام به سبقت ناگهانی یا کاهش سرعت می‌کنند که باز هم سانحه‌ساز است.

خوب است ماموران راهنمایی و رانندگی همانگونه که با موارد سرعت بیش از حد مجاز برخورد می‌کنند، برخورد با موارد سرعت کمتر از حد مجاز را هم مد نظر داشته باشند.

مانع غافلگیرکننده

معمولا هنگام انجام عملیات عمرانی در خیابان‌ها، موانعی هشداردهنده در فاصله مناسب از محل انجام این عملیات نصب می‌شود تا رانندگان به درستی تعیین مسیر کرده و به محل انجام این عملیات نزدیک نشوند.

این در حالی است که در برخی موارد این موانع و علائم هشداردهنده در جای مناسبی قرار نمی‌گیرند و رانندگان را به دردسر می‌اندازند. برای نمونه زمانی که عملیات عمرانی بعد از پیچ خیابان در دست اجراست،‌

این موانع پیش از پیچ قرار نمی‌گیرند و همین نکته موجب می‌‌‌‌شود که رانندگان به محض عبور از پیچ خیابان با مشاهده عملیات عمرانی و بسته بودن قسمتی از خیابان غافلگیر شوند. انتظار می‌رود در این مورد دقت بیشتری انجام شود تا رانندگان دچار مشکل نشوند. 

کد خبر 98337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز