چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با هشدار به اغتشاشگران گفت: دیگر دوره مدارا تمام شده است

و هر کس در تظاهرات‌های غیرقانونی شرکت کند، با وی برخورد شدیدتری در مقایسه با گذشته خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش معاونان اجتماعی ناجا در جمع خبرنگاران با بیان این که در ایام سوگواری امام حسین (ع)، با تهدیدهای تروریستی و فراخوان جریان فتنه روبرو بودیم، افزود: این در حالی است که در همه جای کشور به ویژه مناطق ناامن و مناطقی که خطر حملات تروریستی وجود داشت، امنیتی مثال زدنی برپا بود.

وی گفت: در تهران، تلاش پلیس برای مقابله با جریانات اغتشاشگر، بر مبنای خشونت حداقلی بود.

سردار احمدی مقدم افزود: با اتفاقات روز عاشورا و همچنین حمله به فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این روز که اغتشاشگران را به آرامش دعوت می‌کرد، مشخص شد که این جریان سازمان یافته و با برنامه ریزی قبلی است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی افراد باید صف خود را از این جریانات جدا کنند.

سردار احمدی مقدم افزود: دیگر با دستگیر شدگان این حادثه و حوادث احتمالی آینده، همچون سابق مدارا نمی‌شود و تا زمانی که ثابت نشود که دستگیر شدگان جزو افراد مخرب و اغتشاشگر نیستند، در بازداشت هستند.

فرمانده ناجا گفت: سردادن شعارهای ساختارشکن جرم و با اینگونه افراد که عملشان محاربه است، برخورد قاطع خواهد شد.

سردار احمدی مقدم افزود: در حادثه روز عاشورا، حدود 110 تا 120 نفر از ماموران نیروی انتظامی با درجه‌های مختلف مصدوم و 60 نفر از آنان در بیمارستان بستری شده‌اند.

فرمانده ناجا گفت: اینگونه اتفاقات حکایت از جریان کشته سازی دارد.

وی با بیان اینکه خسارات وارده به نیروی انتظامی مهم نیست، افزود: اینگونه برخوردها با ماموران نیروی انتظامی که در هیچ جای جهان سابقه ندارد، نشان می‌دهد که جریان برانداز در حال فعالیت و مسئله از خواسته سیاسی فراتر رفته است.

فرمانده ناجا درباره کشته شدن خواهر زاده میرحسین موسوی گفت: این فرد با سلاح گرم در منطقه‌ای به دور از تظاهرات ترور شده است.

سردار احمدی مقدم افزود:‌ نیروی انتظامی در حادثه روز عاشورا، در وهله نخست حدود 500 نفر را دستگیر کرده است.

فرمانده ناجا درباره شناسایی خودرویی که اغتشاشگران را زیر گرفته بود، گفت: مالک این خودرو احضار و مشخص شد که خودروی وی سرقت شده و اکنون شناسایی سارق در دست بررسی است.

سردار احمدی مقدم درباره خودرویی که با آن خواهر زاده میرحسین موسوی ترور شده بود، گفت: هنوز این خودرو کشف نشده است و در حال تحقیق از شاهدان و نزدیکان مقتول هستیم.

کد خبر 98383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز