گروه سیاسی: 9 دی میدان انقلاب اسلامی تهران و مسیرهایی که از پیش تعیین شده بود، پذیرای مردمی بود که برای بیعت با مقام معظم رهبری راهی این میدان شده بودند.

مراسم 9 دی میدان انقلاب که برگزاری آن با عنوان تجمع عاشورائیان، به‌عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود، از شبکه‌های یک، 3، خبر و شبکه استانی تهران، به‌طور زنده پخش می‌شد.

پیش از سخنرانی سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم، تعدادی از مرثیه‌خوانان و مداحان تهران، به مرثیه‌خوانی و مداحی پرداخت.خبر این تجمع نیز مانند همه اتفاقات و تجمع‌های سیاسی ماه‌های اخیر ایران، برای ساعاتی در صدر اخبار رسانه‌های خبری جهانی قرار گرفت.

9 دی اما صدها خبرنگار داخلی و خارجی نیز با حضور در مسیرهای منتهی به محل تجمع، پوشش خبری و تصویری راهپیمایی مردم تهران را بر عهده داشتند.براساس گزارش مهر، حضور اقشار مختلف مردم، از دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیان، کارمندان، مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و... در حالی که شعارهایی در محکومیت اقدامات اغتشاشگران سرمی‌دادند، مورد توجه خبرنگاران خارجی قرار گرفت.

در پایان این تجمع هم قطعنامه‌ای در 5 بند خوانده شد.

سخنرانی علم‌الهدی

علم‌الهدی در سخنرانی 9 دی  خود که از بلندگوهای ثابت نمازجمعه تهران، که در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران نصب شده، پخش می‌شد، خطاب به مردم حاضر گفت: امروز در اقصی نقاط جهان اگر یک مسلمان که برای اسلام قلبش می‌تپد بخواهد مظهری از فدائیان پیغمبر در جنگ بدر و احد به یاد بیاورد، منظره شما مردم در نظرش مجسم می‌شود.
 شما مردم خیلی مقام و منزلت دارید و با این وفاداری و فداکاری می‌دانید به چه موقعیتی رسیده‌اید؟ به موقعیتی که امیرالمومنین(ع) امروز به شما افتخار می‌کند و می‌گوید اگر آن روز من تنها بودم و دستم را بستند و عزیزترین عزیزانم را مقابل چشمم کتک زدند؛ اما امروز این همه فدایی، قربانی، ایثارگر در راه من وجود دارد.

علم‌الهدی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از این به بعد ابتکار عمل در دست خودمان باشد، ادامه داد: ما نباید انفعالی برخورد کنیم.وی با اشاره به شعارهای تجمع‌کنندگان خطاب به آنها گفت: اگر شعارهای شما متوجه اشخاص بشود شخصیت شما و شخصیت شعارتان را پایین می‌آورد.

قطعنامه پایانی

در بخشی از قطعنامه پایانی تجمع عصر 9 دی  آمده است: اغتشاش و آشوبگری معدودی ضدانقلاب و ضددین و حرمت‌شکن نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی بیانگر عمق توطئه و فتنه علیه تمامیت ارضی، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان به سرکردگی استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است.

کد خبر 98439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز