شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «سه احمق» فیلم جدید عامرخان معادلات جدول گیشه نمایش سیمناهای هند را به هم ریخت.

این کمدی جوان‌پسند که در هفته آخر سال 2009 میلادی به روی پرده سیمناهای هند رفت، در سه روز اول نمایش خود فروش بسیار بالایی کرد. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما فروش 50 کروری (500 میلیون روپیه) فیلم از یک‌سو تحلیلگران اقتصادی سینما را شوکه کرده است و از سوی دیگر به «سه احمق» لقب بهترین فیلم سینمای هند در ارتباط با فروش افتتاحیه کل تاریخ سینمای این کشور آسیایی را داده است. رکورددار قبلی در این رابطه «گاجینی» فیلم دیگر عامرخان بوده که سال قبل در همین ایام، با یک افتتاحیه 40 کروری نمایش خود را آغاز کرد.

«سه احمق» در شرایطی بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص می‌دهد که 3 فیلم موفق سال 2009 سینمای این کشور «لاو آج‌کال»، «عجب قصه عشق پرغضبی» و «کامبکت عشق» نمایش عمومی خود را با افتتاحیه‌های 28، 26 و 24 کروری شروع کردند. فیلم جدید عامرخان در بیش از 1500 سالن سینما و مولتی پلکس هند اکران عمومی شده است و همزمان با آن در تعدادی از کشورهای بزرگ جهان هم به‌روی پرده رفته است.

استقبال تماشاگران خارجی هم از فیلم خیلی خوب بوده است. تماشاگران هندی در شرایطی استقبال بالای 50 کروری را از «سه احمق» کردند که «آواتار» جیمز کامرون هم در سینماهای این کشور روی پرده است، ولی اثر علمی‌تخیلی و فانتزی خالق تایتانیک نتوانست در جدول گیشه نمایش سینماهای هند با این محصول هندی رقابت کند.

سه احمق یک کمدی جوان‌پسند است که براساس قصه کتاب انگلیسی و پرفروش چتان باگات ساخته شده است. باتوجه به اینکه این فیلم طی هفته آینده به نمایش موفقیت‌آمیز خود ادامه می‌دهد، تحلیلگران سینمایی از حالا آن‌را به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2009 سینمای هند معرفی می‌کنند. سال قبل نیز گاجینی در آخرین هفته سال میلادی اکران عمومی شد و در عرض یک هفته نمایش، چنان فروش بالایی کرد که عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرد.

عامرخان در شرایطی با فیلم خود صدرنشین جدول فروش گیشه نمایش سال 2009 سینماهای هند می‌شود که رقیب سرسخت او شاهرخ‌خان در این سال میلادی هیچ فیلمی روی پرده سینماها نداشت.

شاهرخ‌خان فقط در فیلم «پیلو» که خود تهیه‌کننده‌اش بود، به‌عنوان بازیگر مهمان، در نقش مکمل ظاهر شد و فیلمی به‌عنوان بازیگر اصلی روانه اکران عمومی نکرد.

کد خبر 98538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز