همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به وزیر صنایع و معادن از وی خواست در صدور مجوزهای جدید به واحدهای صنعتی تولید و تکثیر لوح فشرده CD و DVD به ورود تکنولوژی های پیشرفته‌تر و متناسب با فناوری‌های روز توجه لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمد حسینی، در متن نامه خود به علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن آورده است: همانطور که مطلعید زیر ساخت های صنعتی تولید و تکثیر لوح فشرده CDو DVD با انتقال فن آوری‌های پیشرفته و ورود خطوط تولید در یک دهه گذشته در کشور فراهم گردید و واحدهای صنعتی (بیش از 15 کارخانه) با مجوز آن وزارتخانه ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، امکان نشر و گسترش محتوا به صورت نرم افزار، متن، فیلم و موسیقی را فراهم آوردند.

در ادامه نامه وی آمده است: متاسفانه با اینکه تکنولوژی تولید و تکثیر قالب CD به دلیل آسیب پذیری و حجم ناچیز اطلاعاتی چند سالی است در جهان کنار گذاشته شده است ، با این حال اغلب واحد های صنعتی فعال کشور با وارد کردن این تکنیک منسوخ شده از ارتقای وضع موجود باز مانده اند. این عمل موجب شده است محصولات داخلی از عرضه کیفی مناسبی برخوردار نباشند و از استانداردهای رایج فاصله بسیاری داشته باشند و زمینه صدور محصولات فرهنگی کشورمان در قالب های پیشرفته نظیر dvd و blu-ray با موانع جدی روبرو گردد. کشورهای تولید کننده ماشین آلات نیز به دلیل عدم سیاستگذاری مشخص در سازمان های مسئول کشورمان ، فناوری های منسوخ شده خود را به کشور ما سراریز کرده ، در عرصه نبرد رسانه ای و اطلاعاتی محدودیت هایی را در زمینه نشر و تکثیر محتوا بر ما تحمیل کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان نامه خود پیشنهاد کرده است ؛ وزارت صنایع و معادن در صدور مجوز های جدید، به ورود تکنولوژی پیشرفته تر توجه کند تا ضمن ممانعت از تضییع منابع ارزی کشور، موجبات ارتقای کیفی محصولات فرهنگی نیز فراهم آید.

کد خبر 98643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز