گروه حوادث: راز سه کلاهبردار حرفه‌ای هنگامی که قصد داشتند مدارک جرم را دور بیندازند از سوی کارآگاهان پلیس فاش شد.

این سه مرد متهمند که با معرفی خود به عنوان تاجران طلای ترکیه‌ای و نشان دادن پول‌های باطله شوروی سابق ده‌ها نفر را فریب داده و دست به کلاهبرداری‌های میلیونی زده‌اند.

بعد از ظهر چهارشنبه گذشته، ماموران گشت پلیس تهران در اطراف شهریار به یک دستگاه پژو 405 که کنار خیابان پارک کرده بود مظنون شدند.

چند ساعت قبل از این ماجرا به تمامی تیم‌های گشت پلیس اطلاع داده شده بود که سه سرنشین یک دستگاه پژو 405 در مسیر شهریار به تهران اقدام به فریب مسافران کرده و با استفاده از پول‌های باطله خارجی از آنها کلاهبرداری می کنند.

به همین دلیل وقتی ماموران متوجه شدند سرنشینان خودروی پارک شده نیز سه مرد هستند ،آنها را تحت نظر قرار دادند.

سرنشینان پژو که در حال تعمیر ماشین خود بودند با دیدن خودروی پلیس دستپاچه شده و یکی از آنان بسته‌ای را به میان بوته‌ها انداخت اما ماموران متوجه ماجرا شده و ظن آنان به سرنشینان پژو بیشتر شد.

در حالی که این سه مرد ادعا می کردند مسافر هستند و بسته مورد نظر مقداری کاغذ مچاله بوده است، ماموران با پیدا کردن یک بسته اسکناس خارجی در میان بوته‌ها هر سه نفر آنها را دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد آنها از مجرمانی هستند که پیش از این از سوی شعبه 15 بازپرسی دادسرای صادقیه تحت تعقیب قرار داشتند.

بر اساس پرونده‌ای که در این شعبه مطرح شده بود، متهمان با معرفی خود به عنوان تاجر ترکیه‌ای ادعا می کردند برای خرید طلای دست دوم به ایران آمده اند و پس از فریب مسافران، طلاهای آنها را با پول‌های باطله خریداری و از آنها کلاهبرداری می کردند.

یکی از شاکیان پرونده که استاد زن یکی از دانشگاه‌های تهران است درباره شگرد سارقان به بازپرس حسن جراحی گفت: مدتی پیش برای رفتن به دانشگاه از خانه ام سوار یک دستگاه خودروی پراید شدم که سه سرنشین داشت.

وی ادامه داد: مردی که در صندلی عقب نشسته بود ظاهری آراسته داشت و به زبان ترکی استانبولی حرف می زد. او پول‌های خارجی را که ادعا می‌کرد یورو است از جیبش بیرون آورد و به من و راننده نشان می‌داد. 

لحظاتی بعد راننده که ادعا می کرد به زبان ترکی مسلط است رو به من کرده و در حالیکه وانمود می‌کرد که حرف‌های او را ترجمه می کند گفت: این مرد یک تاجر ترکیه‌ای است که برای خرید طلاهای دست دوم به ایران آمده است و به خاطر اینکه می تواند این طلاها را در کشور خودش آب کرده و به قیمت خوبی بفروشد حاضر است پول خوبی برای خرید طلاهای دست دوم بپردازد، به این ترتیب  من که فریب حرف‌های آنها را خورده بودم انگشتر، گوشواره و النگوهایی را که همراهم بود به او دادم، اما وقتی برای فروش اسکناسهای یورویی که همراهم بود به یک صرافی رفتم متوجه شدم این پول‌ها همه از رده خارج شده و متعلق به شوروی سابق هستند.

بنا بر این گزارش در حالی که متهمان در بازجویی‌های انجام شده ادعا کرده‌اند تنها از سه نفر با این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند، تحقیقات ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی دیگر اقدامات مجرمانه آنها ادامه دارد.

کد خبر 9868

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز