دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: نوار پیروزی‌های خانگی بارسلونا در اولین بازی سال 2010 قطع شد.

 ویارئال موفق شد بارسا را با تساوی یک بر یک متوقف کند و اگر اشتباه‌های داور و بی‌دقتی مهاجمان نبود، این تیم حتی می‌توانست اولین شکست این فصل را به قهرمان اسپانیا در لالیگا تحمیل کند. بارسا که به مسی استراحت داده بود و اینی‌یستا را تنها روی نیمکت داشت در دقیقه هفتم توانست روی یک حرکت خوب تیمی به گل برسد.

شوت سرضرب آنری روی سانتر آلوز که به تیر عمودی دروازه ویارئال خورده بود، در برگشت به پدرو رسید تا کار را تمام کند. ویارئال اما به برنامه‌اش که پرس بارسا بود، ادامه داد و توانست مانع بازی روان و همیشگی این تیم شود، هرچند جای خالی مسی و اینی‌یستا کاملا احساس می‌شود و جوناتان دوسانتوس بی‌تجربه در خط میانی نتوانست جای هافبک ملی‌پوش اسپانیایی را پر کند. تیم میهمان در اواخر نیمه‌اول به تدریج بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های خوبی را از دست داد.

همچنین داور بازی از اعلام دو خطای پنالتی به نفع تیم میهمان خودداری کرد.ویارئال در نیمه‌دوم شروع بهتری داشت و مزد بازی خوبش را با گل دقیقه 50 فوستر گرفت. گواردیولا برای جبران این گل و گرفتن 3 امتیاز، اینی‌یستا را که به تازگی به تمرین‌ها بازگشته به زمین فرستاد و با ورود این بازیکن، حملات بارسا بیشتر شد. ولی همین بازیکن و زلاتان نتوانستند از فرصت‌هایشان استفاده کنند. ویارئال که در این دقایق به خوبی دفاع می‌کرد، در دقیقه 88 حتی می‌توانست توسط جوزپه روسی مهاجم تازه‌واردش به گل پیروزی برسد ولی پویول، توپ را از روی خط دروازه برگرداند.گواردیولا پس از این تساوی گفت: «بازی خیلی سختی بود. بازگشت از تعطیلات و رویارویی با تیم بزرگی مثل ویارئال دشوار است. این نتیجه ما را قوی‌تر می‌کند.»

زلاتان هم با گرفتن کارت زرد به خاطر خطای خشن، بازی هفته بعد مقابل تنه‌ریفه را از دست داد، اتفاقی که گواردیولا از آن خوشحال نیست: «او پرشور است، ولی باید مراقب باشد چون ممکن است یک روز ما را 10 نفره کند.» گواردیولا همچنین از اولین بازی جوناتان در ترکیب اصلی ابراز رضایت کرد. تیری آنری هم که یکی از بهترین‌های بارسا در این بازی بود، گفت: «ویارئال خیلی خوب بازی کرد. ما فضای کمی در اختیار داشتیم. نیمه‌اول خیلی خوب بود ولی پس از گل آنها، کار سخت شد. آنها دوست دارند توپ را حفظ کنند و پس گرفتن آن کار آسانی نیست.» آنری اعتقاد ندارد که بازی بارسا قابل پیش‌بینی شده: «بارسا نیازی به تغییر چیزی ندارد.

سبک بازی ما گاهی جواب می‌دهد و گاهی جواب نمی‌دهد ولی اغلب موفق بوده.» ارنستو والورده، سرمربی ویارئال که تیمش بحران شروع فصل را پشت‌سر گذاشته، پس از بازی فوق‌العاده تیمش گفت: «به عملکرد خودمان افتخار می‌کنیم، حتی اگر از لحظه شروع بازی کار بسیار سختی داشتیم. ما در طول بازی بهتر شدیم و در پایان در آستانه پیروزی قرار داشتیم. بارسا روز راحتی نداشت و فکر می‌کنم می‌توانستیم ببریم. نمی‌توانستیم عقب برویم، چون فشار بارسا به قدری زیاد می‌شود که چاره‌ای جز تسلیم ندارید.» بارسا و ویارئال با این تساوی به ترتیب40 و 22 امتیازی شدند.

شکست سویا، پیروزی والنسیا

آتلتیکومادرید هم در حالی که نیمه‌اول را با شکست به پایان برده بود، توانست با گل دقیقه 90 لوپز مقابل سویا به پیروزی 2 بر یک برسد. سویا با گل رناتو در دقایق پایانی نیمه‌اول پیش افتاد ولی دراگوتینوویچ، مدافع این تیم در شروع نیمه دوم به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. همچنین آلدو دوشر، هافبک آرژانتینی سویا در دقیقه 73 اخراج شد. آتلتیکو با این پیروزی خانگی 17 امتیازی شد و سویا در امتیاز 30 باقی ماند. این نتیجه به والنسیا کمک کرد که به لطف پیروزی یک بر صفر مقابل اسپانیول 32 امتیازی شود و به رده سوم برسد.

کد خبر 98683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز