مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مهندسی وعمران شهرداری تهران گفت: تونلی به طول 6 کیلومتر در بزرگراه صیاد شیرازی از میدان سپاه تا میدان شوش، احداث خواهد شد.

به گزارش سما ، دکتر مسعود نصر آزادانی در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مدیران شهرداری تهران با شهروندان در مرکز 1888، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث این تونل هم اکنون در دست مطالعه است و به صورت طرح و اجرای همزمان، عملیاتی خواهد شد، هم اکنون نیز در حال مذاکره با قرار سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرای آن هستیم تا از تجربیات و تخصص نیروهای اجرایی این قرار گاه بهره مند شویم.

وی در خصوص ادامه بزرگراه صیاد شیرازی و رفع معارضان آن نیز خاطرنشان ساخت : بحث تملک در این محدوده با منطقه 7 است اما اصل پروژه به عهده سازمان فنی عمران گذاشته شده و هم اکنون از تقاطع شیخ صفی تا خیابان کاج به اتمام رسیده  و حدود 4 هزار متر دیوارسازی های بلند در این منطقه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی وعمران شهرداری ادامه داد : هر زمان که کار رفع معارض این پروژه پایان یابد، ظرف مدت 6 ماه تمام پروژه را تحویل خواهیم داد.

نصرآزادانی در مورد پل جوادیه نیز اظهار داشت: پل جوادیه با روند مطلوبی در حال اجراست و تقریبا بخش هایی از قوس اصلی نصب شده و تمام آن در کارخانه ساخته شده است .

وی افزود : تلاش داریم بتوانیم تا پایان سال، عرشه و قوس اصلی را به ترتیب نصب کنیم و تا قبل از تابستان، کل عملیات اجرایی پل به اتمام رسد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری با تاکید بر اینکه سازه این پل یک سازه معمول نیست افزود : آرک اصلی پل حدود هزار و 50 تن وزن دارد و شب گذشته قطعه‌ای از آن تا ساعت 3 بامداد نصب شد، این قطعه به وسیله دو تریلی کمرشکن که در کنار یکدیگر حرکت می‌کردند حمل شد.

نصرآزادنی بیان داشت : این پروژه از نظر معماری ، روش اجرا و شرایط سازه منحصر به فرد است و با دیگر پل‌های شهر تهران از نظر زمان بندی و پیش بینی زمانی متفاوت است.

وی در ادامه در خصوص دو طبقه کردن بزرگراه امام علی (ع) نیز با اشاره به اینکه تاکنون بخش عمده ای از این بزرگراه به صورت دو طبقه درآمده اظهار داشت : این طرح از میدان شهید محلاتی به طول 800 متر ، به اجرا درآمده و هم اکنون نیز امکان بازدید از آن وجود دارد.

نصرآزادنی ادامه داد : از ادامه مسیر تا خیابان پیروزی هم که به دلایل ترافیکی و مهندسی دو باند به سمت پایین می آیند، کنسول هایی در دو طرف مسیربه طول 400 کیلومتر در حال اجراست.

وی افزود : کنسول‌ها مسیرهای کندرویی هستند که در زیر آن مسیرهای تندرو قرار دارد.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز  1888 به درخواست‌های 40 شهروند به صورت تلفنی در حوزه فنی و عمران رسیدگی شد که پیشنهادهایی در خصوص طرح‌های عمرانی در حال اجرا توسط شهرداری و بازسازی جداول و جوی‌های آب در برخی مناطق از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی شهروندان بود.

کد خبر 98723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز