مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: تخریب‌های صورت گرفته علیه تونل توحید با روحیه آزادگی تناسبی ندارد

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن اعلام این سخن افزود: تخریبگران اگر ذره‌ای انصاف داشتند عظمت تونل توحید را می‌دیدند. وی که عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر تهران نیز هست، ادامه داد: ‌آنها که صرفا راه تخریب را در پیش گرفته‌اند، خوب است به پیام ایامی که در آن قرار گرفته‌ایم توجه داشته باشند. مشاور شهردار تهران با بیان اینکه ماه محرم پیام آزادگی را در دل خویش دارد، گفت: الحمدلله همه مسئولان ما دیندار و مؤمن هستند، در این شرایط لازم است که آزادگی خود را هم حفظ کنیم و در برابر کار بزرگی که در پایتخت انجام شده و تحسین کارشناسان ملی و بین‌المللی را برانگیخته است، اینگونه بی‌پروا راه تخریب را در پیش نگیریم.

وی استفاده از ظرافت‌هایی مانند معماری ایرانی - اسلامی و تطبیق آن با شرایط امروز را عاملی دانست که باید به قدر دانی از این همه زحمات منجر شود.  وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد که باید ارتقای کیفیت معماری و شهرسازی و توجه به فرهنگ اسلامی در کالبد شهر منظور شود.  بر همین اساس ناصحی خواستار آن شد تا تمام پروژه‌های شهری در ام‌القرای جهان اسلام از نمادهای اسلامی برخوردار باشند.

وی افزود: در یک نگاه واقع‌بینانه خواهیم دید که بیشتر تخریب‌هایی که علیه تونل توحید انجام گرفته، با واقعیت همخوانی ندارد. آیا چنین اظهارات تخریبگرانه‌ای با روح آزادگی مغایرت ندارد؟

کد خبر 98862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز