گروه حوادث: کف‌زن حرفه‌ای برای اینکه طعمه‌هایش را فریب دهد، وانمود می‌کرد که اهل ترکیه است و به خاطر آشنایی نداشتن با پول‌های ایرانی، فریب چند مرد جوان را خورده است

این مرد که به زبان ترکی استامبولی تسلط کامل داشت، در شهرهای مختلف استان قزوین پرسه می‌‌زد و بیشتر طعمه‌هایش را از بین راننده‌ کامیون‌‌ها یا عابران پیاده حوالی شهرها و پمپ‌بنزین‌ها انتخاب می‌کرد.

او سپس نزد طعمه‌هایش می‌رفت و در حالی که وانمود می‌کرد فارسی بلد نیست 2 اسکناس 5 هزار تومانی به آنها نشان می‌داد و مدعی می‌‌شد که این اسکناس‌ها را در ازای پرداخت 100 دلار از چند جوان ایرانی دریافت کرده است.

او با همان لهجه استامبولی‌ به طعمه‌هایش می‌فهماند که چون با پول ایرانی آشنایی نداشته، فریب جوان‌ها را خورده و آنها در ازای دریافت اسکناس 100 دلاری 2 اسکناس 5 هزار تومانی به او داده‌اند.

طعمه‌ها هم که با شنیدن حرف‌های این مرد دلشان به حال وی می‌سوخت، هر چه پول ایرانی داشتند به او نشان می‌دادند و سعی می‌کردند بفهمانند که هر کدام از این پول‌ها چقدر ارزش دارند.  تاجر ترکیه‌ای بعد از گرفتن پول‌های طعمه‌هایش با دقت آنها را نگاه می‌کرد و در همین هنگام مرحله اصلی نقشه‌‌‌اش را به اجرا درمی‌آورد.

او هنگام بررسی پول‌ها با تردستی تعدادی از اسکناس‌ها یا چک‌پول‌ها را سرقت می‌کرد و بعد بقیه پول‌ها را به طعمه‌ها برمی‌گرداند. سپس با گفتن چند جمله انگلیسی که به معنای «متشکرم. حالا دیگر با پول‌های ایرانی و ارزش آنها آشنا شدم» بود، از مالباخته‌ها خداحافظی می‌کرد و در یک چشم بر هم زدن ناپدید می‌شد. بعد از رفتن این مرد، مالباخته‌ها هم به راهشان ادامه می‌دادند اما بعد از چند دقیقه وقتی پول‌هایشان را می‌شمردند، تازه متوجه می‌شدند که در دام یک کف‌زن حرفه‌‌ای گرفتار شده‌اند.

در حالی که تاجر قلابی با این شگرد به سرقت‌هایش ادامه می‌داد و با سیاه‌بازی توانسته بود افراد زیادی را طعمه‌ نقشه سیاهش کند، مالباخته‌ها که متوجه ماجرا شده بودند، یکی بعد از دیگری به اداره پلیس می‌رفتند و از سارق جوان شکایت می‌کردند.  با افزایش شکایت‌ها، تیمی‌ از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آبیک وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری مرد کف زن شروع شد.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که این مرد در اجرای نقشه‌هایش تنها نبوده و بعضی وقت‌‌ها 2 نفر از دوستانش هم برای بازارگرمی او را همراهی می‌کردند.

از آنجایی که شگرد سارق تحت تعقیب شباهت زیادی به شگرد کف‌زن‌های طایفه فیوج داشت، این فرضیه که تاجر قلابی نیز از مجرمان این طایفه باشد مد نظر قرار گرفت. بنابراین بررسی‌ پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس شروع شد و ماموران متوجه شدند که مرد جوان نه یک تاجر ترکیه‌ای، که سارقی از طایفه فیوج است که تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت و کف زنی دستگیر و راهی زندان شده است. 

با این اطلاعات، پاتوق‌های سارق حرفه‌ای یکی بعد از دیگری شناسایی شد اما این مرد برای اینکه پلیس نتواند او را دستگیر کند، هر 3 ماه یک بار محل زندگی‌اش را تغییر می‌داد و به جای دیگری نقل مکان می‌کرد.  در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، ماموران سرانجام موفق شدند این مرد را در شهرستان آبیک ردگیری کنند.

آنها قبل از اینکه تاجر قلابی مخفیگاه جدیدش را ترک کند، آنجا را محاصره و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.مسئول مرکز اطلاع رسانی پلیس قزوین با بیان این خبر گفت: با دستگیری متهم و کشف چند اسکناس 100 دلاری قلابی در خانه‌اش، وی به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرد سارق در این بازجویی‌ها به 75 فقره کف‌زنی با این شگرد اعتراف کرد اما مدعی شد که از مخفیگاه 2 همدست دیگرش خبر ندارد. دانیال صمدی افزود: این مرد و همدستانش برای اجرای نقشه‌های خود از 3 خودروی پیکان، پراید و پژو استفاده می‌کردند و این احتمال وجود دارد که آنها سرقت‌های بیشتری را رقم زده باشند.

وی با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری تاجر قلابی ادامه دارد، تاکید کرد: افرادی که پول‌های آنها با این شگرد سرقت شده می‌توانند برای شناسایی متهم به اداره آگاهی یا شعبه اول دادسرای شهرستان آبیک مراجعه کنند.

کد خبر 98927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز