گرگان – منیره پسرک لی: از آن جایی که اعتماد مردم نسبت به ما ضعیف است مشارکتی از سوی شهروندان در پیشبرد برنامه‌ها وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر، مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جمع اعضای شورای شهر گرگان و شهردار این شهر با بیان این دیدگاه افزود: خودمان را گول نزنیم، مشارکتی از طرف شهروندان به‌دلیل بی‌اعتمادی آنها وجود ندارد و ما از نبود این مشارکت رنج می‌بریم.

وی اظهار داشت: مشارکت زمانی تحقق می‌یابد که صداقت، شفافیت، کارآمدی و خیراندیشی وجود داشته باشد. عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که از نظر فردی و مناسبات اجتماعی، بین ما و شهروندان مشکل وجود دارد.

وی گفت: ما ایرادهای فردی و جمعی داریم، در کارهای جمعی همدیگر را نمی‌پذیریم و از آن جایی که ظاهر و باطن ما «دوگانه» است در بروز مشکلات به سراغ دیگران می‌رویم و این امر ما را دچار پیامدهای ناگوار در برنامه‌ها کرده است.

طلایی گفت: اگر بخواهیم صادقانه حرف بزنیم و نه مایوس کننده، در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نسبت به شهروندان موفق نبودیم و نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با یادآوری این مطلب که همواره به دنبال شهروندان « اخلاق‌مدار» و «انسان‌گرا» هستیم، اعلام کرد: چقدر، وقت و بودجه برای پرداختن به این مسائل می‌شود؟!

وی در پایان تأکید کرد: ما به شدت نیازمند برنامه‌ریزی اساسی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان هستیم.

کد خبر 99084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز