رسانه‌های رسمی عربستان در اقدامی عمدی، جنگ تبلیغاتی علیه شیعیان و مراجع دینی شیعه به‌ویژه شخص آیت‌الله‌العظمی سید علی سیستانی را آغاز کرده‌اند.

بعد از اظهارات خطرناک محمد العریفی، روحانی وهابی عربستان که نسبت به آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی توهین کرده بود، روزنامه‌ دولتی عربستانی الوطن بار دیگر یک کاریکاتور در اهانت به آیت‌الله سیستانی منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در کاریکاتور اهانت‌آمیز خود چهره آیت‌الله العظمی سیستانی را به‌طور مخوف تصویر کرده‌است. براساس گزارش شبکه خبری نهرین نت، این کاریکاتور آیت‌الله العظمی سیستانی را به‌گونه‌‌ای نشان داده که در دستش نقشه‌ای از ثروت عراق است و روی شانه‌اش یک مقام سیاسی عراقی نشسته که یک بلندگو در دست دارد و از عربستان انتقاد می‌کند.

منابع شیعیان عراق به نهرین نت گفتند: اهانت شیخ محمد العریفی به آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مستقیما به دستور مقرن بن عبدالعزیز، رئیس سازمان اطلاعات عربستان صورت گرفته است.

این منابع گفته‌اند: هنوز مشخص نیست چرا سازمان اطلاعات عربستان در تحریک این روحانی عربستانی برای اهانت به شیعیان تلاش کرده است. این اقدام خشم شیعیان عراق و منطقه را برانگیخت و مردم عراق تا چند روز در اعتراض به این اقدام تظاهرات اعتراض‌آمیز انجام می‌دادند.

تصویر کاریکاتوری که روزنامه‌ الوطن منتشر کرده با حمایت مالی سازمان اطلاعات عربستان بوده است و مسئولان عربستان توجهی به اعتراضات گسترده شیعیان در عراق و کشورهای اسلامی علیه اظهارات العریفی نکرده‌اند.

این کاریکاتور اهانت مستقیم به شخص آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی بود و نشان داده بود که آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی ابزاری در دست سیاستمداران عراقی است که از جایگاه مالی و معنوی وی استفاده می‌کنند. منابع مخالف عربستانی به خشونت دولت عربستان علیه شیعیان عراق، شیعیان یمن و حوثی‌ها اشاره کرده‌اند.

این مقامات افزودند: علت این موضع تند اخیر عربستان علیه شیعیان هماهنگی عربستان با شخصیت‌های دینی اهل تسنن عراق و سیاستمداران بعثی قبل از انتخابات پارلمانی برای حمایت از این گروه‌ها با ارزش صدها میلیون دلار در انتخابات است.

براساس گفته‌های این مقام‌ها حارث الضاری، رهبر علمای مسلمین عراق هر روز اطلاعاتی را درباره‌ عراق به عربستانی‌ها می‌دهد و وی با محمد العریفی هماهنگی‌هایی داشته است.

کد خبر 99216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز