گروه ورزشی: در حالی که برخی منابع خبری همچنان تاکید دارند سرنوشت افشین قطبی در تیم ملی چندان معلوم نیست، مسئولان فدراسیون فوتبال از جلسه خود با رئیس سازمان تربیت بدنی برداشت متفاوتی دارند.

دیداری که علی سعیدلو بر جدی‌تر شدن نقش کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرده و به نوعی هشدار داده که مسئولان فدراسیون فوتبال باید اوضاع نا‌بسامان فوتبال را بهبود ببخشند. در همین حال مسئولان فدراسیون فوتبال بلافاصله در رسانه‌ها موضوع را طور دیگری مطرح و تاکید کرده‌اند که افشین قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا در سمت سرمربیگری تیم ملی باقی خواهد ماند.

البته فشار انتقادهایی که متوجه قطبی است تا حدود زیادی فروکش کرده و در چنین شرایطی گفته می‌شود فدراسیون فوتبال همچنان مذاکره با برخی گزینه‌های خارجی را در دستور کار خود قرار داده است. هرچند که علی کفاشیان این موضوع را شایعه‌ای بیش نمی‌داند و تاکید می‌کند: «اصلا درست نیست که تمرکز قطبی را به هم بزنیم. او باید با خاطری آسوده کارش را انجام بدهد. بنابراین طرح چنین شایعاتی اصلا کار درستی نیست.»

اما اظهارات مسئولان سازمان تربیت بدنی نشان می‌دهد که آنها هنوز برنامه‌ای از سرمربی تیم ملی دریافت نکرده‌اند. شاید فدراسیون فوتبال در فاز نخست قصد دارد در خصوص برخی خواسته‌های قطبی با وی به توافق برسد. این در حالی است که افشین قطبی در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به امکاناتی که باید در اختیار تیم ملی قرار بگیرد، گفته است: «خوشحالم که همه متوجه شدند در خصوص پرواز اختصاصی برای تیم ملی حق با من بود.» با همه این حرف‌ها هشدار سعیدلو به فدراسیون فوتبال به خوبی موید این نکته است که سازمان ورزش به عنوان اصلی‌ترین متولی ورزش در کشور به خوبی از نارضایتی افکار عمومی نسبت به آنچه که در فوتبال می‌گذرد با خبر است.

هشدار سعیدلو به فدراسیون فوتبال

جلسه ویژه رئیس سازمان تربیت بدنی با مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم‌های بزرگسالان و امید دوشنبه شب برگزار شد. اعضای کادر فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال دوشنبه‌شب برای بررسی عملکرد و ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر در محل سازمان تربیت بدنی با علی سعیدلو جلسه‌ای را برگزار کردند. در ابتدای جلسه مسئولان و اعضای کادر فنی تیم‌های امید و بزرگسالان گزارش کاملی از نحوه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود به سعیدلو ارائه دادند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیز در این جلسه که حدود 50 دقیقه به طول انجامید به صورت جداگانه با قطبی و پیروانی درباره مسائل تیم‌های امید و بزرگسالان صحبت کرد. سعیدلو در تشریح اهداف سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: «در جامعه انتظارات مردم از فوتبال بالاست، بنابراین باید دل مردم را به دست آورید.» وی در جمع حاضران در این جلسه اظهار داشت: «برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت تیم‌های ملی فوتبال، اعضای کادر فنی باید بیش از گذشته به کمیته فنی تیم‌های ملی اهمیت دهند.» افشین قطبی، غلامحسین پیروانی، مهدی محمدنبی، علی کفاشیان، مهدی تاج، علی دوستی و فریدون معینی از حاضران در جلسه، دوشنبه‌شب بودند.

جالب اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال از این جلسه، بنا به دلخواه خود بهره‌برداری کرده‌اند. اظهارات سعیدلو نشان می‌دهد که سازمان ورزش در خصوص ادامه حمایت از قطبی شرایط خاصی دارد. شرطی که اتفاقا رئیس سازمان تربیت بدنی به صراحت درباره‌اش سخن گفته و خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده است: «شما باید دل مردم را شاد کنید.» این در حالی است که رسانه‌ها و افکار عمومی با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی دل خوشی از عملکرد فدراسیون فوتبال و اعضای کادر فنی تیم ملی ندارند.

قطبی می‌ماند؟

روز گذشته اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوهای خود به حمایت سازمان تربیت بدنی از برنامه‌های فدراسیون فوتبال اشاره کردند. رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: «رئیس سازمان تربیت بدنی از برنامه‌هایی که فدراسیون برای آینده دارد حمایت کرد.» فریدون معینی درباره جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال با علی سعیدلو اظهار داشت: «در این جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال و مربیان تیم ملی در سه رده بزرگسالان، امید و جوانان حضور داشتند. دیدگاه‌های آقای سعیدلو خوب و منطقی است.»

وی افزود: «او فوتبال را در بعد ویژه‌ای می‌بیند و حمایت‌های بسیار خوبی از برنامه‌های آینده فدراسیون به عمل آورد. البته نقص‌هایی هم به طور حتم وجود دارد که در سایه تعامل حل خواهد شد.» رئیس کمیته جوانان ادامه داد: «سعیدلو در سطح کلان نظرات خوبی دارد. وی از همه خواست تا به صورت جدی و به شکل علمی کار را پیگیری کنند.»

معینی با بیان اینکه مربیان برنامه خاصی ارائه نکردند و هر یک از مسئولان و مربیان نظرات خود را عنوان کردند، گفت: «اگر بحث اختصاص یک درصد از بودجه وزارتخانه‌ها به ورزش تحقق پیدا کند تحول بزرگی در ورزش ایران ایجاد خواهد شد.» مهدی محمدنبی نیز جلسه با سعیدلو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «بی تردید با برگزاری چنین جلساتی می‌توانیم با مشورت و خرد جمعی کارها را پیش ببریم.»

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه برخی رسانه‌ها طی چند روز اخیر از «فاتح تریم» سرمربی اسبق تیم ملی ترکیه به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران نام برده‌اند، تاکید کرد: «به نظر همه کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال احترام می‌گذاریم اما این مطالب نظرهای شخصی است و افشین قطبی حداقل تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تیم ملی ایران خواهد ماند. این تنها دیدگاه شخصی من نیست بلکه فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده است.»

دبیر کل فدراسیون فوتبال با تکذیب شایعه برکناری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «قرارداد افشین قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیاست و هیچ برنامه‌ای برای تغییر کادر فنی تیم ملی وجود ندارد.» نبی تصریح کرد: «طبیعی است که برای موفقیت در تیم ملی ایران باید به بازیکنان و کادر فنی فرصت داد تا بتوانند خود را با شرایط این تیم هماهنگ کنند. به نظر ما قطبی در کارش موفق خواهد شد و وی تا پایان جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی تیم ملی ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

سجادی: از برنامه‌های قطبی برای تیم ملی حمایت می‌کنیم

معاون سازمان تربیت بدنی گفت: «از برنامه‌های قطبی برای تیم ملی فوتبال حمایت می‌کنیم.» سجادی در خصوص اینکه گفته می‌شود برنامه‌های قطبی یک و نیم میلیارد هزینه در بر دارد، تاکید کرد: «من چیزی در این زمینه نشنیده‌ام و گزارشی از برنامه‌های قطبی به دست من نرسیده است. وظیفه سازمان تربیت بدنی حمایت از همه ورزش‌هاست و در مورد برنامه‌های قطبی نیز از سرمربی تیم ملی حمایت خواهیم کرد.» وی افزود: «مبلغ یک و نیم‌میلیاردی که صحبت از آن می‌شود هزینه‌ای نیست، چون لیاقت ورزش ایران خیلی بالاتر از اینهاست.»

کد خبر 99380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز