نگار صادقی: کمبود مخازن سی‌ان‌جی و واردات آن از سایر کشورها، وزارت صنایع و معادن و سازمان گسترش و نوسازی را واداشت

تا در حمایت از سیاست دولت برای دوگانه سوز کردن خودروها به حمایت از تولیدکنندگان کپسول‌های سی‌ان‌جی اقدام کنند.

سازمان گسترش و نوسازی در مواردی که بخش خصوصی استقبالی از سرمایه‌گذاری برای احداث این کارخانه‌ها نداشت خود به‌عنوان سهامدار اصلی وارد میدان شد و سرمایه‌گذاران دیگر هم با اتکا به حامی دولتی، وارد این عرصه شدند.

کلنگ شرکت تولید کپسول‌های سی‌ان‌جی «ایوان» در سال 86 به زمین زده شد و قرار بر این بود که شرکت یکسال بعد به بهره‌برداری برسد، اما سال 88 هم به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و خبری از افتتاح شرکتی که قرار بود یکساله وارد مدار تولید شود، نیست.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در مجلس نداشتن اعتبار را مهم‌ترین مشکل برای بهره‌برداری می‌داند و معتقد است: فعالیت‌های کارخانه هم‌اکنون نیمه تعطیل شده است.

وی اما در ادامه بحث خود به‌وجود کسانی که انحصار واردات کپسول‌های سی‌ان‌جی را در اختیار دارند اشاره می‌کند و به همشهری می‌گوید: ظاهرا این عده وجود این کارخانه را مانع بزرگی برای تامین منافع خود می‌دانند و دائم در حال سنگ‌اندازی هستند.

قنبری در حالی وجود برخی وارد‌کنندگان کپسول را مهم‌ترین عاملی می‌داند که مانع از تخصیص به موقع اعتبارات به شرکت شده است که یکی از مسئولان شرکت سی‌ان‌جی ایوان با بیان اینکه اطلاعی از این موضوع ندارد، تصریح می‌کند: سازمان گسترش و نوسازی سهامدار عمده این شرکت است و ما نیز تابع نظرات سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه شارژ مالی طرح به تصمیم نهایی سهامداران شرکت بستگی دارد می‌گوید: هم‌اکنون مشکل خاصی برای اجرای طرح نداریم و طرح هم متوقف نشده است. می‌بایست وامی برای اجرای طرح در اختیار شرکت قرار بگیرد که با تکمیل مدارک مورد‌نیاز آن، به‌زودی پرداخت می‌شود.

براساس قرارداد، 34 میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده بود که می‌بایست 22 میلیارد تومان آن به‌صورت تسهیلات پرداخت شود.نماینده مردم ایلام اما معتقد است: اعتبارات به‌صورت جدی به شرکت اختصاص نمی‌یابد، با گذشت 2 سال عملیات مربوط به بخش اداری تقریبا تکمیل شده است، اما احداث سوله‌ها و نصب دستگاه‌ها منتظر دریافت تسهیلات است.وی اشتغال‌زایی ناشی از بهره‌برداری این کارخانه در ایوان را 300 نفر اعلام می‌کند.

همشهری استانها

کد خبر 99422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز