مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

فهیمه طباطبایی: نزدیک‌ به دو دهه است که ایران طبق یک الگوی جهانی درگیر بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شده و هر سال،  تبلیغات گسترده انواع فروشگاه‌ها برای حراج بزرگ تا دو هفته پیرامون این روز ادامه دارد. اما این حراج در ایران چقدر واقعی است؟

بلک فرایدی

مردم معتقدند که تخفیف‌های اجناس پیرامون این روز در ایران دروغ و حتی گران‌تر از مبلغ اصلی است و فروشگاه‌های انگشت شماری حراج واقعی برگزار می‌کنند. کاربری در شبکه ایکس نوشته:« در آمریکا تلویزیون سامسونگ مدل 4k تا ۷۰ درصد حراج خورده، چون‌ اگر نفروشن، در انبارهاشون با اومدن مدل جدید مازاد میمونه، پس تخفیف بالا میزنن که بفروشن اما در ایران به علت نوسان دلار و محدودیت واردات از این خبرها نیست و حتی قیمت بالاتر هم میره».

روایت مردم از جمعه سیاه بی‌شمار است، کاربر دیگری نوشته: « جنسی رو که هفته پیش از یک فروشگاه معتبر اینترنتی خریدم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومن، دیشب رفتم ببینم در بلک فرایدی چقدر شده، دیدم قیمت اصلی رو زده سه میلیون و روش خط زده نوشته ۲ میلیون و ۵۰۰، یعنی گرون‌تر از قبل حراج!»

جمعه سیاه برای مردم وقتی معنا دارد که تفاوت معناداری در قیمت‌ها ببینند نه اینکه به اسم حراج با دروغی به اسم دستکاری قیمت‌ها روبرو شوند. به همین علت است که داستان حراج سیاه جمعه در ایران شبیه هیچ کشور دیگری نیست؛ چون قیمت دلار افزایشی است و برای فروشنده حراج یعنی ضرر اما از طرفی نمی‌خواهد فرصت چنین روز جهانی را برای فروش بیشتر از دست بدهد، برای همین قیمت را بالاتر از رقم مدنظرش قرار داده و یک تخفیف صوری روی آن می‌گذارد، همین است که مردم دیگر به حراج این روز اعتمادی ندارند و بازارها در چنین روزهایی باز هم رونق نمی‌گیرد.

کد خبر 997323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    0 0
    واقعا مسخره بود مخصوصا تکنو پی و اسنپ پی و خود اسنپ همش دروغ بود باید این دروغگو ها رو تحریم کنیم