گروه بورس: قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایران خودرو از آغاز مذاکرات این شرکت برای فروش سهام بانک پارسیان خبر داد

به گزارش همشهری، پس از آنکه شرکت ایران خودرو گرفتار مشکلات مالی شد، شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن هزار میلیارد تومان کمک مالی طی 2 مرحله با شرط فروش بانک پارسیان در اختیار این شرکت قرار گیرد.

بر مبنای این مصوبه 500 میلیارد تومان در مرحله اول بدون شرط خاصی باید به این شرکت پرداخت می‌شد، اما برای پرداخت مرحله دوم این مبلغ، شروطی تعیین شده بود که یکی از آنها فروش سهام بانک پارسیان توسط ایران‌خودرو بود.

در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو 34 درصد از سهام بانک پارسیان را در اختیار دارد که بخشی از این سهام در اختیار شرکت‌های زیر مجموعه ایران‌خودرو و قطعه‌سازان است. بر همین اساس مدیران این شرکت به‌تازگی مذاکراتی را برای فروش سهام بانک پارسیان آغاز کرده‌اند. تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که مذاکراتی با گروه بهمن برای فروش این میزان سهام انجام شده است.

گروه بهمن در حال حاضر 17 درصد از سهام سایپا، بخش عمده سهام سرمایه‌گذاری بهمن و شرکت بیمه ملت را در اختیار دارد و درصورت خرید سهام بانک پارسیان به یک هلدینگ بزرگ تبدیل خواهد شد.

شرکت گروه بهمن در اوایل دهه 70 با تغییر ماهیت شرکت ایران وانت تشکیل شد و در همان زمان بنیاد تعاون سپاه نزدیک به نیمی از سهام این شرکت را در اختیار گرفت. هرچند قائم مقام مالی ایران خودرو مذاکره با گروه بهمن را برای فروش بانک پارسیان تایید نکرد اما در عین حال تاکید کرد: موضوع واگذاری سهام بانک پارسیان در دستور کار قرار دارد.

جمشید ایمانی در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکراتی در این زمینه با گروه بهمن انجام شده است؟ گفت: خیر، مذاکره‌ای برای فروش سهام بانک پارسیان به گروه بهمن انجام نشده. اما در این زمینه مذاکراتی با برخی شرکت‌ها انجام شده که هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.

وی اشاره‌ای به نام این شرکت‌ها نکرد و اعلام نظر نهایی را به روز‌های آینده موکول کرد.
در همین حال علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو نیز در گفت‌وگو با همشهری درباره فروش سهام بانک پارسیان به گروه بهمن گفت: فعلا نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم اما درصورتی‌که اقدامی در این‌باره انجام شود به‌صورت رسمی اعلام می‌شود.

کد خبر 99866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز