سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: ‌توزیع قبض‌های رنگی گاز برای جلب‌توجه مشترکان به مصرف بهینه از 3 هفته پیش در تهران آغاز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، این برگه‌ها از این پس در پاکت و همراه با متن‌های راهنما برای صرفه‌جویی و ایمنی توزیع می‌شود. یعقوب‌علی حسین‌نیا دیروز در جمع خبرنگاران افزود: استان تهران جزء استان‌های سردسیر محسوب می‌شود و براساس جدول تدوین شده اگر هر خانوار در یک ماه تا 250 مترمکعب گاز مصرف کند، جزء 2 دهک اول خواهد بود.

قیمت گاز برای این گروه هر مترمکعب 45 ریال محاسبه می‌شود. همچنین هر خانواری که در یک ماه بین 250 تا 650 مترمکعب گاز مصرف کند، جزء دهک‌های 3 تا 7 محاسبه می‌شود که قیمت گاز برای آنها 100 ریال به ازای هر مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه دهک 8 به 4 پله، دهک 9 به 6 پله و دهک 10 به 10 پله تقسیم شده است، تاکید کرد: برای جلب توجه مردم به مصرف به‌ویژه مشترکان پرمصرف، قبض‌ها از هفته گذشته در 3 رنگ زرد، آبی و قرمز توزیع می‌شوند. قبض زرد مربوط به 2 دهک اول خواهد بود، قبض آبی مربوط به دهک‌های 3‌تا 7 است که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند،

ولی بهتر است مصرف را کاهش دهند و قبض قرمز مربوط به دهک 8 تا 10 است که قیمت گاز برای دهک‌های مختلف این گروه پله به پله تصاعدی محاسبه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: همراه با قبض‌ها که از هفته گذشته به‌صورت پاکت‌گذاری به منازل توزیع می‌شود، یک برگه شامل مسائل ایمنی و یک برگه شامل نکات مهم در اصلاح مصرف گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان تهران 50‌درصد گاز در بخش خانگی، 25‌درصد در نیروگاه‌ها، 15 درصد در صنایع و 10‌درصد در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود. حسن‌نیا با بیان این مطلب بیان کرد: 19 درصد از جمعیت کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که 91‌درصد جمعیت شهری و 9 درصد جمعیت روستایی این استان گاز دارند.

کد خبر 99868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز