همشهری‌آنلاین: لنز واید، ماکرو و فیش- آی که با استفاده از حلقه مغناطیسی و لبه چسبناک بر روی لنز دوربین‌های تلفن همراه نصب می‌شوند می‌توانند شیوه عکاسی با تلفن‌های همراه را متحول کنند

به گزارش مهر، تکنولوژی تلفن همراه برای رسیدن به وضوح بالای تصویر دوربین‌هایش راه درازی را پشت سر گذاشته اما آنچه در نهایت به جا گذاشته ثبت تصاویری است که کیفیت و رنگ و نور آنها چندان چنگی به دل نمی‌زنند.

اما با کمک این لنزهای قابل نصب فیش-آی و ماکرو/ واید می توان دوربین خنثی و معمولی تلفن همراه را به دوربینی با توانایی ثبت تصاویری واید و ماکرو با وضوح بالاتر و رنگ‌هایی شفاف‌تر تبدیل کرد.

این لنزهای کوچک به گونه ای طراحی شده‌اند که بتوان آنها را به هر نوع تلفن همراهی نصب کرد. به بیانی دیگر با استفاده از حلقه‌ای مغناطیسی و لبه چسبنده لنز می‌توان آنها را بر روی لنزهای مسطح دوربین تلفن همراه وصل کرد.

با این وجود احتمال اینکه به دلیل وجود برآمدگی یا فرو رفتگی در کنار لنزهای دوربین تلفن همراه نتوان از چنین لنزهایی استفاده کرد نیز وجود دارد. از این رو می‌توان گفت این لنزهای کوچک تنها بر روی دوربین‌هایی با لنز کاملا مسطح قابلیت نصب شدن دارند.

لنز واید برای عکاسی در محیط‌های شلوغ، کنسرت‌ها و مناظر طبیعی طراحی شده است و می تواند میدان دید را در حدود 40 درصد افزایش دهد.

اما زمانی که این لنز بر روی تنظیم ماکرو قرار بگیرد می‌توان کادرهای بسته زیبایی را از اجسام و موضوعات کوچک به ثبت رساند. فاصله لنز تا موضوع در هنگام عکاسی ماکرو با استفاده از این لنزهای کوچک 10 تا 23 میلیمتر است.

لنزهای فیش-آی نیز برای تصاویر لبه‌ای منحنی ایجاد کرده و زاویه دیدی 180 درجه ای به وجود می‌آورد، به گونه‌ای که انگار عکس از داخل تنگ ماهی به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش گیزمگ، قیمت این لنزهای ماکرو/ واید و فیش-آی 20 و 40 دلار است. البته کاربران آی-فن که برای ایجاد حالت فیش-آی در عکس‌های خود به دنبال راه حلی ارزان قیمت‌تر می‌گردند می‌توانند نرم افزارهای ویژه آی-فن را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱