همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل امسال در اسپانیا دو دستگاه پخش موسیقی مجهز به سیستم عامل اندروید و مودم وای- فای معرفی کرده‌ که به عقیده تحلیل‌گران، کاربران دستگاه آی‌پاد تاچ محصول اپل را هدف گرفته‌است.

به گزارش تایمز هند، این دو دستگاه که Galaxy S Wi-Fi 4.0 و 5.0 نام دارند، به ترتیب دارای نمایشگرهای LCD چهار و پنج اینچ با رزولوشن 800 در 480 اینچ هستند.

این دو دستگاه دارای سیستم عامل اندروید نسخه 2.2، قابل ارتقاء به نسخه 2.3 هستند.

قلب تپنده این دو دستگاه پردازشگر یک گیگاهرتزی Hummingbird شرکت سامسونگ است. نسخه 4.0 دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA‌ در جلو است. این دستگاه در ظرفیت‌های 8، 16 و 32 گیگابایت عرضه می‌شود.

مدل 5 اینچ دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش در عقب و یک دوربین VGA در جلو است. هر دو دستگاه دارای GPS، بلوتوث نسخه 3، USB نسخه 2، وای- فای b/g/n، شتاب‌سنج، قطب نمای دیجیتال و درگاه کارت MicroSD هستند.

به گفته سامسونگ هر دو دستگاه مجهز به سیستم VOIP نرم‌افزار Skype و Qik Plus هستند. کاربران با این دو نرم‌افزار می‌توانند با اتصال به شبکه وای‌- فای و خرید اعتبار تماس تلفنی از طریق اینترنت برقرار کنند.

انتشار این دستگاه نشان دهنده رقابت شدید سامسونگ با محصولات شرکت اپل است. در حال حاضر دومین دستگاه پرفروش تبلت در جهان بعد از آی‌پد اپل، Galaxy Tab شرکت سامسونگ است. گوشی تلفن GalaxyS‌ که نسخه شماره 2 آن این هفته در کنگره جهانی موبایل معرفی شد نیز تاکنون شاهد استقبال خوب کاربران بوده‌است.[سامسونگ جدیدترین رقیب آی‌پد را تولید کرد]

گفتنی‌است دستگاه پخش موسیقی آی‌پاد تاچ دارای ظاهر و قابلیت‌های مشابه گوشی آی‌فون است با این تفاوت که به شبکه موبایل متصل نمی‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹