همشهری آنلاین: حرفه خانوادگی خانواده‌ای در قرقیزستان آموزش دادن یکی از خطرناکترین شکارچیان طبیعت است،‌شغلی که دو پسر نوجوان این خانواده،‌با وجود جثه کوچکی که در برابر این شکارچی قدرتمند دارند، در تلاشند آن را ادامه داده و حفظ کنند.

 

 

"عظیم" و "آیبک" در روستای "بکنبائوو"ی قرقیزستان زندگی می‌کنند و امیدوارند روزی بتوانند توانایی‌های پدرشان را فراگرفته و به این حرفه پرخطر و خانوادگی،‌آموزش دادن عقابهای طلایی برای شکار" ادامه دهند.

تصاویر شگفت‌انگیزی که از فعالیتهای روزانه این خانواده به ثبت رسیده‌اند،‌ عظیم را درحال آموزش دادن عقاب طلایی غول‌پیکری نشان می‌دهند،‌این پرنده یکی از قدرتمندترین شکارچیان در طبیعت است. عظیم با وجود اینکه دربرابر این عقاب بسیار کوچک دیده می شود،‌ در برابر پرنده غول‌پیکر از خود ضعف نشان نداده و با قدرت و شهامت با این پرنده که به کشتن روباه‌ها،‌بزها و آهوها شهرت دارند، برخورد می‌کند.

"تالگاربک" پدر این خانواده شکار پرندگان را از سن هفت سالگی آغاز کرده است و اطلاعات خود را درباره این مهارت در اختیار پسرانش قرار می‌دهد. این خانواده درحال حاضر مالک دو عقاب طلایی و یک شاهین است و دو پسر از این فرصت برای فراگرفتن مهارتهای پدر استفاده می کنند.

شکار شاهین و عقاب طلایی در قرقیزستان یک سنت ملی بسیار قدیمی است. این حرفه ای است که در آن ارتباط میان پرنده و اربابش از اهمیت بالایی برخوردار است. صمیمیت نزدیک میان ارباب و پرنده موجب ایجاد اعتمادی دائمی خواهد شد. شکارچیان با کمک این پرنده‌ها در کوهستان به شکار پرداخته و یا در فستیوالهای شکار شرکت می کنند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲