همشهری آنلاین: روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت با افزایش جمعیت بی‌خانمان‌ها در شهر لس آنجلس آمریکا در آستانه فصل زمستان، اعلام بحران شده است.

لس آنجلس تایمز در اینترنت امروز گزارش داد: شورای شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا تحت فشار جمعیت انبوه و فزاینده شهروندان بی‌خانمان که فقط طی دو سال دوازده درصد بیشتر شده است، و افزایش شکایت شهروندان در محله‌های مختلف در خصوص چادر زدن افراد بی‌خانمان در نزدیکی خانه‌هایشان و ارتکاب جرم و استعمال مواد مخدر و اقدامات غیرقانونی دیگر، روز سه شنبه اعلام «بحران سرپناه» در این شهر کرد.

این اقدام که روز سه شنبه به اتفاق آراء به تصویب شورای شهر رسید، یک چارچوب حقوقی برای تامین مسکن موقت برای مردان و زنان بی‌خانمان در ساختمانهای عمومی و پارکینگ‌ها ایجاد می‌کند.

روند صعودی جمعیت بی‌خانمان‌ها طی دو سال گذشته مقامات لس آنجلس را وا داشت راه حل‌هایی برای اسکان حدود بیست و شش هزار شهروندی که در خیابانها، سرپناه ها و داخل خودروها زندگی می کنند، پیدا کنند.

قانون مدنی این شهر هم اکنون مجوز اعمال ضوابط مربوط به بحران سرپناه را طی ماه‌های سرد زمستان - از اول نوامبر تا سی و یکم مارس- می‌دهد. رای روز سه شنبه شورای شهر با تمدید مدت زمان اعمال چنین تدابیری تا فصل بهار به اعضای شورا امکان می دهد مراکز بیشتری را به اسکان موقت بی خانمان ها اختصاص دهند.

مقامات شهری لس آنجلس در ماه اکتبر در آستانه پدیده آب و هوایی ال نینو نیز با پیش بینی طوفان و سیلاب شدید اعلام وضع بحران برای بی‌خانمان‌ها کرده بودند.

طبق گزارش منتشر شده در ماه اوت، هر ماه حدود سیزده هزار تن از دو میلیون سکنه لس آنجلس که به نوعی دریافت کننده کمکهای عمومی‌اند، بی‌خانمان می‌شوند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰