نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی سایر نیروهای رزمی را برعهده دارد.

به گزارش همشهری آنلاین خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران به واسطه دلیری‌ها و شجاعت‌هایی که از خود در دفاع از مرز و بوم ایران به ثبت رسانده‌اند از محبوب‌ترین نیروهای نظامی به شمار می‌روند. یکی از شجاعانه‌ترین و شوق‌آورترین خاطراتی که در ذهن مردم ایران از نیروی هوایی ارتش به ثبت رسیده عملیات اچ۳ است که خلبانان شجاع ارتش تنها چند ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی با انجام پیچیده‌ترین عملیات هوایی جهان، پایگاه هوایی الولید در غربی‌ترین نقطه عراق منهدم کردند.

سه روز بعد از این عملیات، خلبانان حمله به پایگاه الولید به همراه شهید جواد فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش به دیدار امام خمینی(ره) رفتند. امام خمینی با قدردانی از عملیات حمله به اچ۳ خطاب به خلبانان می‌فرمایند: «من کم کم از بزرگی این عملی که آقایان انجام دادند و طرح‌ریزی که آقایان کردند، هر چه بیشتر صحبت شد بیشتر عمق مطلب را فهمیدم. این مساله ثابت کرد که بحمد الله جوانان عزیز ما با اتکا به ایمان و خدا کارها را طوری انجام دادند که نظیر اعجاز بود و من اگر از دعا چیزی بالاتر می‌دانستم آن را به آقایان هدیه می‌کردم، لکن دعای برای شما که من می‌کنم و کردم از همه هدیه‌ها بالاتر است. و من از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم که شما آقایان در همه مراحل موفق باشید و کشور خودتان و اسلام عزیز را حفظ کنید و آن ریشه‌های فاسدی که در کشور هست، با جدیت خودتان از بین ببرید. و من از همه ارتش، چه نیروهای هوایی، چه نیروهای زمینی، و چه نیروهای دیگر، دریایی، از همه قوای مسلح، همیشه پشتیبانی کرده‌ام و می‌کنم و از قول ملت هم همین عمل را انجام داده و می‌دهم و شما را سزاوار این می‌دانم که ملت همه پشت سر شما و پشتیبان شماها باشند.»

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha