سیل در ولایت‌های بغلان، بدخشان در شمال و هرات و غور در غرب افغانستان خسارات مالی و جانی گسترده‌ای به‌جا گذاشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه جهانی غذا می‌گوید: سیل ناشی از باران شدید در ولایت بغلان بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته و بیش از یک هزار خانه را تخریب کرده است.

علم مجیدی سخن‌گوی والی بغلان به رسانه ها گفت: در پی سیلاب‌های قبلی در این ولایت ۱۳۰ نفر جان باخته‌ بودند.

وی افزود: سیلاب‌های بعد از ظهر روز جمعه ۱۰۰ زخمی دیگر هم برجا گذاشته است.

پیش از این، غلام رسول قانع منشی شورای ولسوالی نهرین ولایت بغلان گفته بود: تاکنون ۱۵۰ نفر در پی سیلاب‌های اخیر در این ولایت جان باخته‌اند و امکان بالا رفتن آمار نیز وجود دارد.

محمد اکرم اکبری رییس مبارزه باحوادث طبیعی بدخشان می گوید: سیلاب ویرانگر عصر روز گذشته در بدخشان علاوه به خسارات هنگفت مالی در ولسوالی های تشکان، شهر بزرگ، تگاب، کشم، درایم، وردوج، یاوان و کوهستان سه کشته و ۲ مفقود برجای گذاشت.

از ولایت سمنگان نیز گزارش شده که در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها روز گذشته (جمعه ۲۱ اردیبهشت) در ولسوالی خرم‌ سارباغ و ایبک، مرکز این ولایت خسارات شدید به ساکنان منطقه وارد شده است.

به گفته مسوولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی سمنگان، در پی این سیلاب‌ها یک‌تن جان باخته، ۵۵ خانه مسکونی و ۳ هزار جریب زمین کشاورزی تخریب و بیش از ۴۰ رأس دام نیز تلف شده اند.

این در حالی است که مسوولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ‌تخار می‌گویند، در پی سرازیرشدن سیلاب‌های اخیر در این ولایت، بیش از ۲۰ تن جان باخته و ده‌ها منزل مسکونی و صدها جریب زمین‌های زراعتی نیز تخریب شده است.

در روزهای اخیر و به طور ویژه از روز پنجشنبه، سیلاب‌ در ولایت‌های بغلان، بدخشان، غور و هرات علاوه بر خسارات شدید، تلفات جانی نیز بر جا گذاشته است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹