شب گذشته اولین«اَبَرماه آبی» در گوشه و کنار جهان رخ نمود و تصاویر مختلفی از آن شکار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، اولین ابر ماه سال جاری که از نوع ماه آبی بود، از دیشب رخ‌نمایی کرد و انتظار می‌رود که تا روز چهارشنبه به درخشش خود ادامه دهد.اَبَرماه» زمانی اتفاق می‌افتد که اولا ماه در مدار بیضی خود در نزدیکترین فاصله به زمین قرار داشته باشد و ثانیا ماه کامل باشد.

از طرفی «ماه آبی» یک پدیده نجومی است که طی آن در یک ماه تقویمی،‌ دو ماه کامل داشته باشیم. این اسم ربطی به رنگ ماه ندارد و نامگذاری آن ریشه‌های بومی دارد. بنابر این «ابرماه آبی»‌ حاصل سه رویداد همزمان است؛‌ در یک ماه تقویمی،‌ دو ماه کامل داشته باشیم و دومین ماهِ کامل، در نزدیکترین فاصله به زمین قرار داشته باشد.

طبق گفته ناسا، ۱۰۰ درصد سمت نزدیک ماه در روز دوشنبه روشن بوده و ۹۹ درصد آن در روز سه‌شنبه روشن خواهد بود.ماه کامل آگوست(مرداد) اولین مورد از ۴ ابرماه پی در پی در این سال است. ماه کامل سپتامبر(شهریور_مهر) که به ماه برداشت معروف است، به اوج روشنایی خود در سه شنبه ۱۷ سپتامبر(۲۷شهریور) خواهد رسید.

در ادامه امسال ماه شکارچی در روز پنجشنبه 17 اکتبر (۲۶مهر) به اوج خود می‌رسد و آخرین ابرماه معروف به ماه سگ آبی در روز جمعه 15 نوامبر(۲۵آبان) به اوج خود می رسد.در ادامه برخی از عکس‌های این پدیده نادر از سراسر جهان را خواهید دید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha