چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش سهام شرکت نیوز کورپوریشن بعد از حضور جیمز و راپرت مرداک در جلسه دیروز سوال نمایندگان پارلمان انگلیس، شاهد رشد 5.5 درصدی در بازار بورس نیویورک و رشد 5.1 در بازار بورس سیدنی بود.

news corp shares rise

به گزارش بی‌بی‌سی، متخصصان معتقدند این افزایش ارزش سهام می‌تواند بخشی از ضررهای شرکت بعد از تعطیلی نشریه News of the World را جبران کند.

روز گذشته راپرت مرداک مالک موسسه نیوزکورپ و پسرش جیمز با حضور در پارلمان انگلیس به سوالات نمایندگان در مورد جنجال هک کردن تلفن همراه مردم در انگلیس و استفاده از این اطلاعات در تنظیم اخبار جنجالی پاسخ دادند.[مرداک و پسرش در پارلمان انگلیس حاضر شدند]

فلش در مورد پرونده نیوز کورپ در انگلیس بیشتر بخوانید: ماجراهای آقای مرداک

ایمیل مرداک به کارمندان

بعد از حضور مرداک و پسرش در جلسه دیروز پارلمان انگلیس و پاسخ به سوالات نمایندگان، راپرت مرداک در ایمیلی وضعیت شرکتش را به کارمندان نیوز کورپ توضیح داد.

وی در این ایمیل می‌گوید با پسرش در جلسه دیروز برای "عذرخواهی، تصریح همکاری نیوز کورپ با پلیس و توضیح اینکه چه برنامه‌هایی برای حل وضعیت کنونی دارد" حاضر شده‌بود.

در ادامه این ایمیل آمده: "آن‌هایی که به ما خیانت کردند باید با قانون با آن‌ها برخورد شود. جرایمی که متوجه بعضی از همکاران پیشین در News of the World شده با آیین نامه اخلاقی نیوز کورپ همخوانی ندارد و به هیچ وجه نمی‌تواند نشان دهنده اخلاق بقیه کارمندان ما باشد."

اختلافات در هئیت مدیره نیوزکورپ

شرکت نیوزکورپ در هفته‌های اخیر نه تنها گرفتار رسوایی اخلاقی در انگلیس بوده بلکه با بسیاری از سهام‌داران بر سر مدیریت شرکت دچار اختلافات گسترده شده‌است.

دو شرکت CBIS و Calpers که از سهام‌داران بزرگ شرکت نیوزکورپوریشن به شمار می‌روند به نحوه مدیریت این شرکت اعتراض دارند.

در هیئت مدیره نیوزکورپوریشن، سهم 12 درصدی خانواده مرداک به عنوان سهام نوع B تلقی می‌شود که به این خانواده حق رأی سهام داران 40 درصدی و اجازه وتو کردن تصمیمات هئیت مدیره را می‌دهد.

این در حالی ‌است که در این شرکت بیش از دو سوم سهام‌ از نوع A است که دارندگان آن‌ها هیچ حقی در انتخاب اعضای هئیت مدیره و تصمیمات تجاری دیگر ندارند.

کد خبر 140822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز