پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: راپرت مرداک در آمریکا نیز تحت فشار قرار گرفته است: این بار به خاطر فاکس نیوز.

murdoch

more

 ماجراهای آقای مرداک

فرستنده تلویزیونی "فاکس نیوز" یکی دیگر از رسانه‌های متعلق به راپرت مرداک (Rupert Murdoch) است.

به گزارش رادیو دولتی آلمان به نقل از وبسایت "تاگس شو"، پس از بر ملا شدن ماجرای شنود تلفن‌های همراه ۳۷۰۰ نفر در بریتانیا توسط خبرنگاران نشریه نیوز آو دورلد در انگلیس، و متعاقب آن تعطیلی این نشریه، اکنون پای فاکس نیوز به میان کشیده شده است.

شباهت فاکس نیوز و نیوز او د ورلد عامه‌پسند بودن هر دو رسانه است. این ویژگی باعث پربیننده شدن فرستنده تلویزیونی و پرتیراژ بودن هفته نامه‌ یادشده تا قبل از تعطیلی‌اش بود.

به گزارش وبسایت تاگس شو، کانال فاکس نیوز در آمریکا یا محبوب قلب‌هاست، یا مورد تنفر.  کمتر شهروند آمریکایی هست که نسبت به این رسانه محافظه‌کار بی‌اعتنا باشد. فاکس نیوز جامعه آمریکا را دو قطبی می‌کند. شوهای شبانه این فرستنده، به خصوص زمانی که یکی از چهره‌های محافظه‌کار مانند "سین هانیتی" یا "بیل اوریلی" در آن شرکت می‌کنند و در برنامه‌شان هدفی جز حمله به "چپ‌ها" ندارند، طرفداران بسیار دارد.

در شوهای شبانه فاکس نیوز قرار نیست تحلیلی درباره اوضاع یا چشم‌اندازهای سیاسی ارایه شود، موضوع فقط ساختن اذهان است، آن هم تنها در یک جهت، راست محافظه‌کار!

به گفته آنیتا دان، مشاور اوباما فاکس نیوز نه یک فرستنده خبری، بلکه ارگان جمهوری‌خواهان آمریکاست.

رئیس فاکس‌نیوز مدعی است که برنامه‌های این فرستنده متعادل و بیطرفانه و متکی به حقایق است. او می‌گوید که در کنار شوهای شبانه، برنامه‌های خبری هم هست که تنها به گزارش وقایع می‌پردازند.

حالا این رسانه‌ی قوی که میلیون‌ها تماشاگر دارد، متهم به شنود تلفن همراه قربانیان ۱۱ سپتامبر شده است.

کد خبر 140903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز