چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: با مرگ یکی از سردسته‌های باند مخوف یاکوزا و دستگیری سردسته دیگر این باند در عملیات ‌های جداگانه پلیسی، باند یاکوزاها برای چندمین بار به پایان خط رسید.

اعضای این باند  که به دلیل وجود خالکوبی‌ نشانه‌های خلافکاران ژاپنی و آسیای جنوب شرقی بر روی بدنشان به یاکوزاها شهرت دارند، با گرفتن مرخصی زندان متواری شده و بار دیگر جرایم خشن خود را از سر گرفته  بودند.

اواسط تیرماه کارآگاهان اداره یکم آگاهی پلیس درادامه طرح امنیت اجتماعی، عملیات تحقیقاتی گسترده‌ای را برای رد زنی اعضای باند یاکوزا ها که از متهمان سابقه دار در زمینه خرید و فروش مخدرهای صنعتی و خصوصا شیشه بودند آغاز کردند.

اعضای این باند متهمانی بودند که در سال های  گذشته به دلیل جرایم متعدد راهی زندان شده بودند، اما پس از آنکه با گرفتن مرخصی از زندان  خارج شده بودند، متواری شده و بار دیگر فعالیت‌های تبهکارانه خود را آغاز کرده بودند.

در جریان این بررسی‌ها بود که کارآگاهان توانستند یکی از اعضای باند را شناسایی  و دستگیر کنند، هنگامی که این عضو باند اطلاعاتی درباره مخفیگاه 2 سردسته باند به نام های اشکان یاکوزا و علی- ح معروف به علی مطلب در اختیار پلیس گذاشت، عملیات دستگیری آنها آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین عملیات به سراغ اشکان یاکوزا از اعضای باند که جرایم متعددی از شرارت و توزیع مخدر شیشه داشت رفتند و توانستند مخفیگاه وی را شناسایی کنند اما اشکان قبل از آغاز عملیات پلیسی تغییر مکان داده و متواری شد.

به این ترتیب عملیات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه اشکان بار دیگر آغاز شد  و  مدتی بعد مشخص شد که اشکان بعد ازفرار از مخفیگاه  به خانه فردی به نام کسری درخیابان شریعتی که منزلش پاتوق اراذل واوباش، بخصوص اعضای باند یاکوزا بود پناه برده است.

به این ترتیب اشکان که به همراه چند عضو دیگر باند در داخل این خانه بودند تحت محاصره قرار گرفتند اما  جوان شرور وقتی متوجه شد درحلقه محاصره پلیس قرارگرفته با شکستن شیشه قصد داشت از طبقه چهارم آپارتمان به پایین بپرد و فرار کند ولی سرعت عمل پلیس باعث شد وی موفق به این کار نشود و به این ترتیب دستگیر شد.

اعضاء باند یاکوزا

پایان  مرگبار در اکباتان

با بازداشت اشکان، عملیات دستگیری دیگر عضو باند به نام علی مطلب  دردستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گرفت.

در حالی که بررسی ها برای شناسایی مخفیگاه علی ادامه داشت ، ساعت 2 و 55 دقیقه بامداد دیروز، ماموران علی را در  شهرک اکباتان ردگیری کردند و به این ترتیب اکیپ های ویژه پلیس امنیت به سرعت منطقه را به محاصره درآوردند.

علی که باور نمی کرد در آن هنگام از شب پلیس موفق به ردیابی وی شود به سمت ماموران آتش گشود و سعی داشت به این ترتیب با شکستن دیوار محاصره از دام ماموران بگریزد، اما ماموران با شلیک تیرهوایی از وی  خواستند خودش را تسلیم نماید ،اما هنگامی که وی حاضر به این  کار نشد. هدف قرار گرفت و با شلیک گلوله پلیس از پای درآمد.

 گفتگو با یکی از اعضای باند

  • تصویر اژدها و ببر برروی بدن ا عضای باند برای چه هدفی حک شده است؟

این تصویر، یکی از شرایط عضویت در باند بود که به وسیله آن اعضای باند یاکوزا شناسایی می‌شدند.

  • فکر می کنی حالا چه سرنوشتی در انتظار توست؟

سرنوشت خودم برایم مهم نیست، من تنها به کودکم  فکر می‌کنم که وقتی متوجه شود  پدرش یک خلافکار است چه حالی پیدا می‌کند. او به  همه دوستانش گفته  که من آدم موفقی هستم و در خارج کشور فعالیت می کنم، نمی دانم سرنوشت او چه می شود.

  • چرا قبلا به پسرت  فکرنکرده بودی ؟چرا در جرایم خشن و کثیف باند شرکت می کردی ؟

به خاطر رفاقت، علی مطلب، وقتی که من در زندان بودم  به خانواده‌ام سرکشی می کرد برای همین پس از آنکه به مرخصی زندان آمدم و فرار کردم، وقتی او از من خواست بار دیگر با هم کار کنیم ، نتوانستم قبول نکنم  و این طوری بود که راننده علی مطلب شدم.

  • چطور شد که از زندان فرار کردی؟

وثیقه گذاشتم و مرخصی گرفتم،اما  وقتی که از زندان بیرون آمدم، حامد خطر هم که در همان موقع با مرخصی از زندان بیرون آمده و فراری شده بود با من تماس گرفت و مرا وسوسه کرد تا دیگر به زندان برنگردم، من‌هم قبول کردم و به این ترتیب بار دیگر وارد باند شدم.

حفاظت ویژه از شاکیان

سرهنگ مهدی احمدی مسئول اطلاع رسانی پلیس

سرهنگ مهدی احمدی مسئول اطلاع رسانی پلیس با اعلام خبر دستگیری اشکان و کشته شدن علی مطلب در عملیات پلیسی گفت: علی که به همراه اشکان  یاکوزا و سردسته دیگر باند به نام حامد خطر- که او نیز مدتی قبل پس از فرار از  زندان دستگیر شده بود- به پخش شیشه در تهران مشغول بودند درنهایت با انجام این دو عملیات باند مخوف متلاشی شد.

سرهنگ احمدی  از شهروندانی که طعمه اعضای این باند شده اند خواست به پلیس امنیت ویا پایگاهای پلیس در تهران مراجعه کرده و طرح شکایت کنند تا بدین ترتیب رسیدگی کاملی به پرونده اعضای این باند صورت  گیرد.

وی‌افزود: در رسیدگی به این پرونده مسایل امنیتی به دقت رعایت می شود  و  شاکیان  از این جهت اطمینان کامل داشته باشند.  در حال حاضر عملیات ضربتی برای دستگیری نوچه های اشکان یاکوزا و حامد خطر نیز آغازشده است.

کد خبر 28565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز