همشهری آنلاین: بر اساس یکی از دو طرح موجود هر خانواده و نه هر اتومبیل 60 لیتر بنزین ماهانه داشته و باقی بنزین را باید به قیمت لیتری 800 تومان بخرد

به گزارش فارس، در حالی پایگاه اطلاع رسانی دولت امروز (دوشنبه 15 شهریور) از قول سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی اعلام کرد که خبر نهایی شدن سناریوهای قیمت بنزین صحت ندارد که در بخش دیگری ار از این گفت‎وگو تصریح می کند: نتیجه تعیین قیمت بنزین در کارگروه طرح تحول اقتصادی نهایی شده است.

فرزین تصریح می کند: هنوز جزئیاتی از این تصمیم منتشر نشده ولی اعداد و ارقام و نحوه اصلاح قیمت این خبر با چیزی که در کارگروه طرح تحول اقتصادی مصوب شده تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه اخبار مربوط به اصلاح قیمت ها در زمان لازم به اطلاع مردم خواهد رسید، اظهارداشت: اخبار مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به طور رسمی توسط سخنگو یا رئیس کارگروه طرح تحول اقتصادی اعلام می شود.

 2 سناریوی نهایی برای قیمت و عرضه بنزین

 دو سناریو درباره قیمت و عرضه بنزین در ستاد هدفمندی یارانه‌ها نهایی شده که به‌زودی تصمیم نهایی مبتنی بر انتخاب یک سناریو صورت گرفته و پس از سال‌ها تصمیم سرنوشت‌سازی در این‌باره اتخاذ می‌شود.

در حالی هدفمندی یارانه ها به مرحله اجرا نزدیک می شود و دولت در حال بررسی سناریوهای مختلف قیمت برای انواع حاملهای انرژی است که بر اساس اخبار رسیده در خصوص قیمت بنزین پس از هدفمندی یارانه‌ها 2 سناریو نهایی شده و دولت در حال بررسی انتخاب بین این دو سناریو است.

بر اساس یکی از این سناریو‌ها آزادسازی قیمت بنزین برای کلیه افراد به نرخ واحد فوب خلیج فارس عرضه خواهد شد که معادل 400 تومان فعلی است.

بر اساس سناریوی دوم بنزین که در ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال بررسی است، قیمت بنزین کاملا آزاد نخواهد شد؛ بلکه به هر خانوار 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای 100 تومانی تعلق خواهد گرفت نه به هر خودرو. بر اساس این سناریو، قیمت بنزین مازاد نیز بر سهمیه 60 لیتر به قیمت 800 تومان عرضه خواهد شد. به این ترتیب اگر در خانواده‌ای هر تعداد خودرو وجود داشته باشد، سهمیه مجموع خودروهای آن خانوار 60 لیتر خواهد بود.

کد خبر 115590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز