مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها حداکثر قیمت نرخ کرایه بار و مسافر تا 10 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، سردار محمد رویانیان در مراسم افتتاح ستاد اطلاع رسانی مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اظهار کرد: فرمول و نحوه محاسبه نرخ کرایه‌ها پس از هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص شده و بر اساس قیمت سوخت اعلامی، این رقم اعلام خواهد شد.

 وی گفت: این اختیار به استانداران و شوراهای شهر و شهرداری‌ها داده شده که نرخ کرایه بار و مسافر را حداکثر تا 10 درصد افزایش دهند.

 وی افزود: نرخ لاستیک و روغن که بیش از 60 درصد اقلام مصرفی خودرو است ثابت می‌ماند و دولت بر روی نرخ لوازم یدکی خودروها هم کنترل دارد.

 رویانیان با بیان اینکه رانندگان یارانه جبرانی دریافت می‌کنند، گفت:‌ خط اعتباری با سود چهار درصد نیز برای رانندگان در نظر گرفته شده است. بر این اساس ماهانه رانندگان خودروهای بنزینی حداکثر تا 15 هزار تومان و رانندگان خودروهای دیزلی حداکثر 28 هزار تومان نسبت به بازپرداخت آن حدودا دو تا سه ماه پس از اجرا اقدام خواهند کرد.

 رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور خاطرنشان کرد: نرخ کرایه اتوبوس و مترو با هدفمندی یارانه‌ها هیچ تغییری نخواهد کرد و تنها تغییرات در خصوص نرخ کرایه آژانس‌ها، تاکسی‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌های برونشهری خواهد بود که در این خصوص با اتحادیه‌های آنها توافقات لازم صورت گرفته است.

 رویانیان با اشاره به این که این ستاد در راستای خدمت به مردم تشکیل شده است و قرار نیست برخوردی صورت گیرد، گفت: هدف ستاد حمل و نقل و سوخت کشور برابر دستور رئیس جمهوری ، مردمی کردن موضوع حمل و نقل است.

 وی با تاکید بر این که ستاد تشکیل شده از پیام‌های مردم استفاده کرده و آن‌ها را به مسوولان منتقل می‌کند خاطرنشان کرد: ستاد اطلاع رسانی مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ضمن راه‌اندازی پیامک 3000020 و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی www.hamsu.ir و راه‌اندازی تلفن گویا نسبت به دریافت نظرات مردم اقدام خواهد کرد.

 رویانیان از راه‌اندازی استودیو رادیویی با عنوان «بر بلندای همت» خبر داد و گفت: در عین حال استودیو شبکه خبر نیز در این ستاد مستقر خواهد شد.

 وی گفت: تمامی شکایت‌ها و درخواست‌های مردمی از همان طریقی که به ستاد منتقل می‌شود ، قابل پیگیری خواهد بود.

 وی در پاسخ سوالی در خصوص نرخ سوخت با هدفمندی یارانه‌ها گفت: این که قیمت سوخت چه میزان خواهد بود و یا سهمیه‌بندی وجود خواهد داشت یا خیر در دولت تصمیم‌گیری شده و زمان اجرای آن نیز توسط رئیس جمهوری اعلام می‌شود.

ابو ترابی: ایران می‌تواند در صرفه‌جویی از ژاپن پیشی بگیرد

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد ـ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ـ نیز در این مراسم با تاکید بر این که متاسفانه ایران رتبه اول در شدت مصرف انرژی را در جهان به خود اختصاص داده است، گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تلاش می‌کنیم تا در عرصه اقتصادی رتبه اول را به دست آوریم.

وی با اشاره به این که هم اکنون ژاپن با کمترین مصرف بالاترین تولید را به خود اختصاص داده است، گفت: قطعا ایران می‌تواند در صرفه‌جویی از ژاپن پیشی بگیرد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مدیریت صحیح انرژی در کشور یکی از ضروریت‌ها است، گفت: مهمترین گام در این زمینه راه‌اندازی کارت هوشمند سوخت و شبکه گسترده آن بود.

 وی با اشاره به این که هم اکنون حتی در روستاها نیز از کارت هوشمند استفاده می‌شود، گفت: این امر موجب مدیریت قیمت سوخت شد و این سرمایه ملی برای بخش‌های دیگر کشور به کار گیری شد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که میزان مصرف بنزین پیش از هدفمندی یارانه‌ها بیش از 70 میلیون لیتر بوده است، گفت: این در حالیست که هم‌اکنون این رقم به 60 میلیون لیتر کاهش یافته و سالانه 10 میلیارد دلار معادل 10 هزار میلیارد تومان که به میزان بودجه آموزش و پرورش یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، صرفه‌جویی صورت گرفته است.

 وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اطلاع رسانی مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: این ستاد با اتصال حلقه‌های مختلف، استفاده از نقطه نظرات مردم و به کارگیری بهترین امکانات رسانه ای تلاش می‌کند تا طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش حمل و نقل و انرژی به خوبی اجرا شود.

 وی با اشاره به راه‌اندازی خط اعتباری ویژه‌ برای رانندگان حمل و نقل عمومی ، گفت: بر این اساس رانندگان می‌توانند اعتبار ویژه‌ ای در کارت‌های سوخت با نرخ بهره چهار درصد دریافت کنند .

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز نظام سیاسی را خلق کرده‌ایم که مبتنی بر رای مردم است و یک فقیه عادل امور مملکت را در دست دارد.

 وی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را پروژه‌ای سنگین عنوان کرد و گفت: این پروژه با هماهنگی آحاد مردم به پیش خواهد رفت و درس آموزنده‌ای برای جهانیان خواهد بود.

کد خبر 119798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز