گروه اقتصادی: ‌با وجود سپری شدن دوران آزمایشی و قول دولت مبنی بر ارزیابی این طرح و احتمالاً تغییر آن، هنوز هیچ تصمیمی برای تغییر یا تثبیت آن گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار همشهری، این در حالی است که به گفته کارشناسان اجرای این طرح تاثیر محسوسی در کاهش ترافیک شهری نداشته و در عین حال مشتریان و کارمندان بانکها را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

دانش‌جعفری وزیر اقتصاد در تازه‌ترین اظهار نظر درمورد ساعت کار بانکها گفت: تغییر ساعت کار بانکها یک تصمیم سه‌ماهه آزمایشی بود که مدت آن هم سپری شد، ولی دولت در حال حاضر مشغول جمع‌آوری نظرات بانکهاست و حاصل آن پس از جمع‌بندی نظرات دستگاههای متولی، اعلام می‌شود.

این اظهار نظر در حالی است که تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل مقاومت دولت بر تصمیم خود در صدد ارائه طرحی برای الزام دولت به تجدید نظر در این طرح هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس گفت: با توجه به اتمام زمان اجرای طرح آزمایشی تغییر ساعت کار بانکها به‌طور قطع نمایندگان مجلس در هفته جاری طرحی را با قید فوریت برای برگشتن ساعت کار بانکها به حالت قبل به مشورت خواهند گذاشت.

ایرج ندیمی اظهار داشت: قوه مجریه به‌جای آن‌که به چاره‌اندیشی در مورد مسائلی مانند بیکاری، مسکن و سیاست خارجی بپردازد، در اموری جزئی دخالت کرده و با تمام توان بر صحت چنین اقداماتی اصرار می‌ورزد.

وی تصریح کرد: به‌راستی آیا تغییر در ساعت کاری بانکها و یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور در شش ماه اول سال تا این اندازه مهم است که به یکی از مسائل اصلی مورد بحث در مجلس و دولت و نیز رسانه‌ها تبدیل شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تغییر در ساعت کاری بانکها که به‌صورت طرحی آزمایشی به اجرا درآمد، در شرایطی به بهانه کاهش در حجم ترافیک شهری صورت می گیرد که دهها عامل مهم دیگر مانند قطارهای مترو، اتوبوس و به‌طور کلی حمل و نقل عمومی نیاز شدیدی به تقویت دارند.

کد خبر 11683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز