گروه شهری: مجمع نمایندگان، پیگیر اجرای قانون تخصیص تسهیلات متروست.

مترو تهران

یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی باردیگر از پیگیری مجمع برای اجرای قانون تخصیص تسهیلات 2 میلیارد دلاری به متروی کشور خبر داد و گفت: تخصیص تسهیلات ارزی به مترو به تصویب مجلس و تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و باید اجرا شود.

حسن غفوری فرد در گفت‌وگو با سما ضمن اشاره به اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید اجرا شود و مسئول اجرای آن رئیس‌جمهور است، افزود: ما نیز تحقق و انجام این قانون توسط رئیس‌جمهور را پیگیری خواهیم کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو در شرایط کنونی باعث ایجاد مشکل برای مردم می‌شود.وی همچنین خاطرنشان کرد: طی بازدید‌هایی که از ایستگاه‌ها و خطوط آماده به کار مترو داشتیم، مشخص شد که درصورت تزریق اعتبارات مصوب، امکان بهره‌برداری بیشتر از قطار شهری برای مردم شهر تهران وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در مجلس، در گفت‌وگو با شهرنوشت،گفت:‌ براساس قانون، دولت باید تسهیلات یک میلیارد دلاری از محل حساب ذخیره ارزی را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی تردیدی نیست که تعداد وسایل نقلیه عمومی در تهران با توجه به جمعیت این شهر کافی نیست.

‌عضو کمیسیون تلفیق مجلس هشتم شورای اسلامی نیز گفت: ترافیک سنگین و اذیت‌کننده تهران، نتیجه کم توجهی دولت در حمایت و اجرای تعهدات قانونی است. به گفته علی زنجانی هم‌اکنون مجلس می‌تواند از رئیس‌جمهور به خاطر عدم‌اجرای قانون سؤال کند.

وی گفت: ترافیک تهران در روزهای آغاز مهر ماه و همزمان با گشایش مدارس چندین برابر می‌شود و افرادی که در این اتفاق مقصرند باید پاسخگوی مردم باشند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس با هیچ‌کس مصالحه نمی‌کند و وظیفه خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را به هر نحوی انجام می‌دهد.‌

سؤال از رئیس‌جمهور ‌

محمد علی دلاور، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم مقاومت قوه مجریه در اجرای قانون تخصیص تسهیلات به متروی شهرهای کشور گفت: هم‌اکنون با گذشت 6 ماه، زمان آن فرا رسیده که از رئیس قوه مجریه به‌دلیل عدم‌اجرای این قانون سؤال شود.

کد خبر 117082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز