گروه شهری: در مهر ماه علاوه بر افتتاح مترو از میدان انقلاب تا میدان شهید کلاهدوز، ایستگاه چهارراه ولیعصر نیز به اتمام می‌رسد.

مترو

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه شهروندان تهران در مهر ماه شاهد بهره‌برداری از چند ایستگاه جدید مترو خواهند بود، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در مهرماه ایستگاه‌های چهارراه ولیعصر، توحید، نبرد در خط4 و محمد شهر در خط 5مترو آماده بهره‌برداری می‌شوند اما با توجه به کمبود قطار شاید نتوانیم خدمات رسانی کاملی در این ایستگاه‌ها به شهروندان داشته باشیم.

محسن هاشمی با بیان اینکه خط4 متروی تهران تا پایان سال از غرب به شهرک اکباتان خواهد رسید، گفت: با توسعه غربی خط 4، مسافران خط 5 (کرج - تهران) به غیر از ایستگاه صادقیه می‌توانند از ایستگاه جدید خط 4 که با این خط تقاطع دارد برای ورود به شبکه داخلی مترو استفاده کنند که این امر کاهش ازدحام در ایستگاه صادقیه و خط 2 را نیز به همراه دارد.

هاشمی همچنین از راه‌اندازی دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) در خط 3 در مهرماه خبر داد و گفت: با به کارگیری دستگاه‌های حفار اتوماتیک سرعت حفر تونل‌ها افزایش می‌یابد و می‌توانیم با سرعت بیشتر و بهتر توسعه مترو را محقق کنیم اما به موازات توسعه خطوط نیازمند تأمین اعتبارات لازم و مصوب مترو هستیم که بتوانیم ناوگان مورد نیاز را هم تأمین کنیم.

توسعه خدمات رسانی مترو به شهروندان

براساس این گزارش جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نیز در این باره گفت: مقرر بود تا پایان شهریور ماه و پیش از آغاز سفرهای تحصیلی، شرکت‌های سازنده واگن 7 قطار جدید برای خطوط داخلی به متروی تهران تحویل دهند که متأسفانه این مهم محقق نشد و تنها 4 قطار جدید به ناوگان افزوده شد.

به گفته ربیعی، به همین دلیل نمی‌توان از ظرفیت‌های تازه‌ای که با آماده‌سازی‌ چند ایستگاه جدید فراهم شده، به‌طور کامل استفاده کرد.وی افزود: با ناوگان موجود اگرچه شهروندان می‌توانند از مهرماه از میدان انقلاب تا میدان شهید کلاهدوز را با مترو سفر کنند اما از میدان شهدا تا میدان کلاهدوز به‌دلیل کمبود قطار تنها 6 ساعت در روز قادر به خدمات‌رسانی خواهیم بود، آن هم در ساعات غیرپیک یعنی 9 صبح تا 3 بعد از ظهر.

ربیعی تصریح کرد: اما خدمات‌رسانی در ایستگاه چهارراه ولیعصر که حدفاصل 2ایستگاه فردوسی و انقلاب واقع شده مانند سایر ایستگاه‌های مسیر انقلاب تا میدان شهدا خواهد بود و شهروندان می‌توانند از این ایستگاه که پیش‌بینی می‌شود از ایستگاه‌های پرتردد مترو باشد به راحتی استفاده و با مترو به نقاط مختلف شهر سفر کنند.

وی افزود: واگن‌های دو طبقه و لکوموتیوهای خط 5 نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل داده نشدند و به همین دلیل از ایستگاه محمدشهر کرج نیز به احتمال زیاد اوایل آبان ماه بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: امروز دیگر ساخت و توسعه مترو به‌رغم تمام مشکلات و کمبود اعتبارات روند رو به رشد خود را با سرعتی مناسب طی می‌کند و ما بیش از پیش به افزایش ناوگان و ورود واگن‌های جدید نیازمندیم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌شود استفاده کنیم .

کد خبر 116706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز