همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران با جبران باسیل وزیر آب و برق لبنان که در راس هیاتی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه آب و برق به ایران سفر کرده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

متکی در این دیدار روابط ایران و لبنان را روابطی عمیق، صمیمی و مبتنی بر چارچوب‌های منطقی بر آمده از منافع دو کشور دانست و از سفر آتی رئیس‌جمهور کشورمان به لبنان به عنوان حلقه تکمیلی سفر رئیس‌جمهور لبنان به تهران و آغازگر فصل جدیدی در همکاری‌های راهبردی دو کشور یاد کرد و با اشاره به تلاش جدی مقامات دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی به سطح روابط سیاسی دو کشور، حوزه انرژی را یکی از زمینه‌های مستعد برای گسترش همکاری‌ها ذکر کرد.

به گزارش ایلنا وزیر امور خارجه در ادامه همچنین با اشاره به خواست دو کشور برای ارتقاء همه‌جانبه روابط بر ضرورت برقراری تسهیلات در زمینه رفت و آمد فعالان اقتصادی و گردشگران دو طرف تاکید کرد.

متکی ضمن با اهمیت خواندن مقاومت در لبنان گفت: دشمنان به دنبال تفرقه و بی‌ثباتی در لبنان هستند و در مقابل اصرار بر وحدت ملی و ثبات لبنان خنثی‌کننده طراحی دشمنان است و لبنان در سایه ثبات و آرامش سیر پیشرفت و توسعه را طی خواهد کرد.

جبران باسیل وزیر آب و برق لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت سفر دکتر احمدی‌نژاد به لبنان، فعال شدن بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه انرژی را خواستار شد.

کد خبر 117616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز