همشهری‌آنلاین: سی ان ان گفت: با وجود اینکه تصمیم لبنان برای میزبانی از احمدی نژاد انتقاداتی را در پی داشته است اما در داخل مرزهای لبنان بسیاری از مردم قدردان ایران هستند

ahmadinejad-lebanon

روا دیمون خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی در این خصوص گفت برای استقبال از احمدی نژاد رئیس جمهور ایران  حتی برخی از خیابان‌های جنوب لبنان اسفالت شدند.

ایران در واقع حامی اصلی حزب الله است. امریکا و اسرائیل حزب الله را گروهی تروریستی می داند اما بسیای از مردم لبنان بویژه ساکنان جنوب لبنان که اکثرا شیعه هستند ، اعضای این گروه را حافظان لبنان و قهرمان می‌دانند . امریکا، اسرائیل و برخی از گروه‌های لبنانی تحت حمایت امریکا از سفر احمدی نژاد به لبنان انتقاد کرده‌اند.

عفیف بزی شهردار بنت جبیل از این انتقادات خشمگین است. او گفت"لبنان کشوری ازاد و مستقل است و هر که را بخواهد می تواند برای سفر به خاک خود دعوت کند.

تحلیلگران می‌گویند سفر احمدی نژاد به لبنان در واقع روشی است که ایران برای دادن پیامی روشن بویژه به امریکا استفاده می‌کند تا یاداوری کند که تا چه حد در منطقه نفوذ دارد.

iran lebanon

مارک سایروس تحلیلگر در لبنان گفت"معمولا این سفرها طوری نشان داده می‌شود که ایران می‌خواهد هشدار دهد که تا چه حد می‌تواند دردسر ساز باشد اما هدفی که خود ایران از این سفرها ،به‌ویژه در سالهای اخیر، اعلام می‌کند این است که تا چه حد می‌تواند ایران مفید باشد و تا چه حد می‌تواند از قدرت و نفوذ خود برای بهبود اوضاع کمک کند."

در مرز لبنان با اسرائیل پرچم‌های ایران را می‌توان برافراشته روی برخی ساختمانها و بناها مشاهده کرد

کد خبر 118384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز