همشهری‌آنلاین: تحلیلگر سیاسی شبکه فرانس بیست و چهار درباره سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان اعلام کرد:

ahmadinejad-lebanon

 استقبال بی‌سابقه و گرم از رئیس جمهور ایران نشان دهنده نقش و نفوذ فزاینده حزب‌الله در لبنان و این نفوذ هم به واسطه حمایت ایران از حزب‌الله است

واحد مرکزی خبر به نقل از فرانس 24 گزارش داد، به تعبیر دیگر این استقبال گسترده نشان دهنده نفوذ ایران در لبنان است.

پولین سیمونه تحلیلگر این شبکه افزود: جنبش حزب الله پس از جنگ سال د2006 نفوذی فزاینده پیدا کرد و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران هم قطعا تقویت کننده این نفوذ خواهد بود.

سیمونه ادامه داد: یکی از اهداف از سفر احمدی نژاد به لبنان نشان دادن حیطه نفوذ خود در سطح منطقه است از سال 2003 یعنی پس از آنکه امریکا عراق را اشغال کرد، ایران نفوذ و قدرت بیشتری در منطقه پیدا کرده است و این موجب خوشایند آمریکا و اسرائیل که از برخی احزاب در داخل لبنان حمایت می‌کنند نیست چراکه همین احزاب مورد حمایت امریکا و اسرائیل از سفر احمدی نژاد به لبنان راضی نیستند.

فرانس 24 افزود: احمدی نژاد فردا قرار است در فاصله چند کیلومتری مرز اسرائیل حضور یابد که این مسئله از دید اسرائیل تحریک آمیزی بزرگی است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ایران به این مناسبت پیامی بزرگ به اسرائیل خواهد داد و آن این است که ایران پایگاهی در دروازه اسرائیل دارد

کد خبر 118386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز