پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور ایران عصر پنجشنبه در منطقه «بنت جبیل» در جنوب لبنان و در جمع باشکوه مردم تجمع کننده در این منطقه سخنرانی کرد.

ahmadinejad lebanon6002

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما مردم عزیز را اعطا کرد، سلام و صلوات خدا بر شما مردم عزیز، بر جوانان برومند و مجاهدان فی سبیل‌الله و بر مومنان و پیروان حق و بر کسانی که در برابر متجاوزگران ایستادند. سلام بر شما قهرمانان، سلام خداوند بر شهیدان بزرگوار.

وی خطاب به جمعیت ادامه داد: عزیزان من اگر مقاومت و ایستادگی شما نبود، معلوم نبود که خط مرز با صهیونیست‌ها کجا بود، شما نشان دادید که اراده شما بر شمشیرها، تانک‌ها و هواپیماها غلبه کرده است. شما نشان دادید که اراده و مقاومت ملت لبنان برنده‌تر از شمشیر صهیونیست‌هاست، شما نشان دادید که هیچ قدرتی نمی‌تواند مقاومت لبنان را در هم بشکند، مقاومت لبنان برآمده از ایمان، ‌تعهد و شجاعت مردم لبنان است، امروز لبنان مقاوم الگوی همه ملت‌های منطقه است و همه ملت‌ها عزت خود را مدیون مقاومت مردم لبنان هستند.

وی ادامه داد: مقاومت رمز پیروزی ملت لبنان و همه ملت‌های منطقه است، همه مردم لبنان و همه اقوام و پیروان ادیان و طوایف در لبنان در صف واحد و خط مقاومت هستند، دشمنان از وحدت و مقاومت مردم لبنان در هراس هستند.

ahmadinejad lebanon6003

رییس‌جمهور افزود: رمز مقاومت و پیروزی، رمز ماندگاری و عزت وحدت است و من خدا را سپاسگذارم که امروز مردم لبنان از طوایف و گروه‌های مختلف رمز ماندگاری و پیروزی را یافته‌اند و بر آن پافشاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این‌جا «بنت جبیل» است، بنت جبیل پایتخت آزادی و آزادگی است، بنت جبیل پایتخت مقاومت است، دنیا بداند که صهیونیست‌ها روزی برای شکستن جبهه ملت‌ها به بنت جبیل هجوم آوردند، اما امروز آن‌ها کجا هستند و بنت جبیل کجاست، من اعلام می‌کنم بنت جبیل زنده و ایستاده است. دنیا بداند بنت جبیل سرافراز است و تا آخر در برابر دشمنان خواهد ایستاد. دنیا بداند صهیونیست‌ها رفتنی هستند.

وی افزود: مردم بنت جبیل مزه شکست تلخ را به صهیونیست‌ها چشاندنند و گرد یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان بشریت پراکندند.

احمدی‌نژاد افزود: فراعنه راهی جز تسلیم در برابر ملت‌ها و بازگشت به خانه‌های اولیه ندارند.

وی گفت: سلام و درود خداوند بر شما مردم مومن و انقلابی. عزیزان من می‌خواهم تشکر کنم از جانب ملت ایران و ملت انقلابی مومن ایران از شما. آمده‌ام تا ارادت و سلام‌های ملت ایران را به شما مجاهدان تقدیم کنم. آمده‌ام تا سلام‌های گرم رهبر عزیز انقلاب اسلامی را به شما تقدیم کنم. آمده‌ام تا از همه مردم تشکر کنم، از بزرگان، نمایندگان و مسوولان مختلف لبنان، از طوایف و گروه‌های مختلف لبنان، از رهبران مذهبی هم از مسیحی و مسلمان و کلیمی، از کلیمی و شیعی و دروزی، آمده‌ام تا از برادر عزیزم میشل سلیمان، برادر مشاهدم نبیه بری ، از برادرم جناب رییس الوزراء سعید حریری و از برادر عزیزم سید حسن نصرالله تشکر کنم.

وی خطاب به مردم تجمع کننده ادامه داد: عزیزان من فلسطین با قدرت مقاومت و ایمان مقاومت آزاد خواهد شد، عزیزان من عدالت، عشق و مقاومت خواهد آمد و مستضعفان نجات پیدا خواهند کرد. فرزند پیامبر(ص)، مهدی موعود(عج) خواهد آمد و حضرت عیسی(ع) او را همراهی خواهد کرد، ظلم و ستم محو خواهد شد و مستضعفان نجات خواهند یافت.

رییس‌جمهور افزود: عزیزان من ملت ایران تا آخر در کنار شما و همه ملت‌های منطقه خواهد بود.

در منطقه «بنت جبیل» عکس‌های از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله، احمدی‌نژاد، شهید عماد مقنیه، شهید چمران و امام موسی صدر نصب شده بود و شرکت کنندگان در این تجمع پرچم‌های ایران، حزب الله و لبنان را در دست داشتند.

کد خبر 118396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز